کد خبر: 313374
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از توقف پروژه‌های تلویزیونی در روزهای اخیر گزارش می‌دهد

یک بام و دو هوای سیما/ دو توقف و چهار حرکت

در چند روز اخیر چند سریال تلویزیونی به صورت مشکوکی از لحاظ مالی متوقف و قطع اعتبار شده‌اند. کیانوش عیاری کارگردان «78 متر» نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

یک بام و دو هوای سیما/ دو توقف و چهار حرکت
کد خبر: 313374
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- در حالی که در خبرها آمده بود مهران مدیری، حسن فتحی، مجتبی راعی و جواد رضویان برای تلویزیون سریال می‌سازند، خبرهای مایوس‌کننده‌ای از توقف برخی سریال‌های دیگر تلویزیونی می‌رسد. حسین کرمی، رئیس مرکز سیمافیلم، 21 خردادماه در یک گفت‌وگو به کارگردانی حسن فتحی برای یک سریال تلویزیونی، توافق با مهران مدیری، همکاری مشترک سیدجواد رضویان و سیامک انصاری و رسیدن «جشن سربرون» مجتبی راعی و شروع تصویربرداری «سلمان فارسی» در ایام تابستان و پیشرفت مقدمات کار سریال حضرت موسی(ع) اشاره کرده بود.

اما بر اساس اخبار رسیده، تصویربرداری سریال تلویزیونی «87 متر» به کارگردانی کیانوش عیاری حدود 37 روز است به دلیل مشکلات مالی متوقف مانده. تصویربرداری این سریال چندی پیش در خیابان 15 خرداد انجام شد و بعد از آن تقریباً متوقف ماند. اکنون حدود 37 روز است که این سریال به دلیل مشکلات مالی متوقف مانده است و بازیگران و دیگر عوامل سر صحنه نمی‌روند.

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال «آبان»، نیز درباره به تعویق افتادن تولید این سریال گفته است: «تا به حال چند بار در تولید ما تعویق و وقفه افتاده است و امیدواریم سازمان صداوسیما مسائل مربوط به بودجه را حل کند تا بتوانیم به زودی تولید را آغاز کنیم.


هر دو سریالی که متوقف شده‌اند مضمونی اجتماعی دارند. باید دید سفارش صداوسیما به سایر کارگردانانی که حسین کرمی نام برده بود، با چه مضامینی است، که نه تنها بحثی از توقف آنها در میان نیست که توافقاتش هم صورت گرفته است.»

«87 متر» عیاری

سریال تلویزیونی «87 متر» یک درام اجتماعی است که داستان دو خانواده به نام‌های پوردورانی و خلیلی را روایت می‌کند. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند، اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایل‌شان را در خانه گذاشته‌اند، اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود. قصه 87 متر از کشش فوق‌العاده‌ای برخوردار است که بیش از 30 لوکیشن در تهران دارد. کیانوش عیاری کارگردان «87 متر» در گفت‌و گو با اعتمادآنلاین اعلام کرد: «متاسفانه 37 روز است که فیلمبرداری سریال ما متوقف شده. دلیل آن را هیچ‌ کسی نمی‌داند. البته من می‌دانم ولی نمی توانم اعلام کنم. بودجه کار ما در جای دیگری در حال خرج شدن است. مردم به خوبی می‌دانند که چه منظوری دارم. جالب است که بودجه ما و چند سریال دیگری که به جایی وصل نیستند متوقف شده است. البته عجیب نیست، این اتفاقات به وفور در کشور ما در حال رخ دادن است. امیدوارم فیلمبرداری کار ما دوباره پیگیری شود و به سرانجام برسد، زیرا گروه «87 متر» تا اینجای کار زحمات زیادی کشیده است.»

عکس1

سریال آبان

سریال «آبان» به کارگرانی ابراهیم شیبانی، در حالی که در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگران قرار داشت، به دلایل عدم تامین بودجه کافی متوقف شد.

این سریال قرار بود برای شبکه یک سیما در روزهای پایانی سال وارد مرحله تولید شود، اما در شرایطی که تعدادی از بازیگران آن انتخاب شده بودند و قرارداد بسته بودیم، از تولید بازماند.

عکس1

«سلمان فارسی»

مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی «سید داود میرباقری» چند روزی است که کلید خورده. این پروژه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تلویزیون خواهد شد. این سریال تلویزیونی سه بخش مهم ایران دوره ساسانی را روایت می‌کند که باید از صفر تا صد ساخته شوند و مشتمل بر دو شهر جی و تیسفون هستند. بخش دوم این سریال، بیزانس قرون ششم و هفتم میلادی است که برای تصویربرداری آن‌ قرار است از ظرفیت‌های کشورهای همسایه یا کشورهای مراکش استفاده شود. بخش سوم مربوط به حجاز است و از لوکیشن‌هایی که در سریال «محمد رسول‌الله» استفاده شده بود بهره برده می‌شود. بودجه «سلمان فارسی» طبق وعده مسئولان پرداخت خواهد شد و مشکلی نخواهد داشت.

عکس1

سریال حضرت «موسی»

سریال «حضرت موسی» نیز یک پروژه عظیم تلویزیونی است که سازمان روایت فتح از آن حمایت می‌کند. سریال حضرت موسی(ع) را بنا بود فرج‌الله سلحشور بسازد، اما عمرش کفاف نداد و این روزها جمال شورجه نویسنده و کارگردان سینما پیگیر به سرانجام رساندن کار سلحشور است. جلوه‌های ویژه این سریال از کشورهای دیگر فراهم خواهد شد. رئیس سازمان صداوسیما و معاونان او به جمال شورجه در جلسه‌ای قول داده‌اند که تمام بودجه این سریال فراهم خواهد شد و مشکلی در تامین آن پیش نخواهد آمد.

عکس1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها