کد خبر: 402427
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۲:۳۲:۰۰
| |

فالوورز نوشته «درناز حاجیها» تنها نماینده ایران در تورینو فیلم لب

پروژه فالوورز به تهیه‌کنندگی کمپانی چاینیز شدوز از هنگ کنگ به تورینو فیلم لب راه یافت.

فالوورز نوشته «درناز حاجیها» تنها نماینده ایران در تورینو فیلم لب
کد خبر: 402427
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۲:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت ورایتی، تورینو فیلم لب پروژه‌های سینمایی سال 2020 خود را معرفی کرد. در این دوره از کل فیلمنامه‌های رسیده از سراسر جهان ده پروژه سینمایی که فیلم اول یا دوم بلند کارگردان به حساب می‌آیند و در مراحل اولیه طرح و فیلمنامه قرار دارند انتخاب شدند که موضوعات مختلفی چون گمگشتگی هویت در دوران بلوغ، جنگیدن زنان و مردان در اجتماع در برابر محدودیت هایشان و .... در این دوره از تورینو فیلم لب که ورکشاپ فشرده یک ساله برای توسعه فیلمنامه های انتخاب شده است، مورد بحث قرار می گیرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از وینچنزو بوگنو رییس تورینو فیلم لب به انتخاب‌های بسیار متنوع امسال اشاره می کند . ده پروژه سینمایی با هویت‌های اصیل هنری از کشورهای مختلف جهان که هر کدام به نوعی مسایل فرهنگی - سیاسی جهان معاصر را مطرح می کنند.

ده پروژه امسال از کشورهای مختلف شیلی، برزیل، انگلستان، هلند، فرانسه، استرالیا و ... برگزیده شده است. تنها نماینده ایران پروژه فالوورز به نویسندگی درناز حاجیها و تهیه کننده کمپانی چاینیز شدوز از هنگ کنگ می باشد. این دومین پروژه سینمایی حاجیها به حساب می آید.


به گفته بوگنو این ده انتخاب، نسل جدیدی از فیلمسازان را معرفی می کند که آثارشان ریشه در داستان‌های عمیق، شخصی و در عین حال مرتبط با اعتقادات و هویت های مختلف ملیتی آن ها دارد. پروژه هایی به شدت تاثیرگذار نه تنها از نظر سینمایی، و دید گاه هنری هنرمندان آن‌ها بلکه با روایت‎های قوی و فرای کلیشه های همیشگی در سینما.

تورینو فیلم لب، با همکاری و حمایت چندین مرکز فرهنگی هنری در اروپا و جشنواره تورینو برگزار می شود.

سینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها