کد خبر: 463644
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

مهدی جعفری، کارگردان فیلم «یدو»، در نشست خبری؛

یک سال و نیم روی داستان فیلم کار کردیم

کارگردان فیلم «یدو»، در نشست خبری این اثر عنوان کرد که وقتی داستان «زخم شیر» را خوانده است، آن‌قدر برایش جذاب بود که آن را پایه کارش قرار داده و نویسندگی فیلمنامه فیلم یک سال و نیم طول کشیده است.

یک سال و نیم روی داستان فیلم کار کردیم
کد خبر: 463644
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی جعفری، کارگردان فیلم «یدو»، در نشست خبری این اثر عنوان کرد که وقتی داستان «زخم شیر» را خوانده است، آن‌قدر برایش جذاب بود که آن را پایه کارش قرار داده و نویسندگی فیلمنامه فیلم یک سال و نیم طول کشیده است.

اولین فیلم به نمایش درآمده در هشتمین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری بود که بعدازظهر امروز، یکشنبه 19 بهمن در سالن برج میلاد روی پرده رفت.

مهدی جعفری، کارگردان فیلم «یدو» با موضوع دفاع مقدس، در ابتدای صحبت‎هایش در نشست خبری درباره ایده این فیلم و همکاری با همسرش مهین عباس‌زاده صحبت کرد. از آنجا که پرسش اعتمادآنلاین نیز درباره میزان تغییر داستان «زخم شیر» نوشته صمد طاهری برای این فیلم بود، هنگام خوانش سوال عنوان شد که در سخنان اولیه جعفری پاسخ آن داده شده است.

جعفری در ابتدای این نشست درباره ایده فیلم که از داستان «زخم شیر» اقتباس آزاد شده است، گفت: «من زاده اهواز هستم و با مقوله دفاع مقدس در یکی دو دهه اخیر درگیر بوده‌ام، درباره دفاع مقدس تحقیق کرده‌ام و مستند ساخته‌ام. یک روز که با ابراهیم ایرج‌زاد با هم در جایی بودیم، او گفت که دوست دارم داستان کوتاهی را بخوانی. بعد از آن رفتم و کتاب را خریدم تا داستان «زخم شیر» را بخوانم.»

او ادامه داد: «به قدری جهان فیلم، فضاها و آدم‌ها برایم دلنشین بود و مصیبت‌هایی که به مردم جنوب به خصوص در ماه‌های اول وارد شده بود، برایم جذابیت داشت که آن داستان را پایه کارم قرار دادم و به همین دلیل تصمیم گرفتم یک فیلمنامه از آن بسازم.»

جعفری درباره نویسندگی مشترک با مهین عباس‌زاده نیز گفت: «در این مسیر مهین عباس‌زاده در نویسندگی مشارکت کرد و حدود یک سال و نیم روی داستان آن کار کردیم و بسط دادیم تا یک فیلم سینمایی شود و بعد از چندبار بازنویسی به مسیر ساخت رسیدیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها