کد خبر: 521630
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۵:۴۷:۳۶
| |

«اسرار دل» با صدای حسام‌الدین سراج و آهنگسازی ساسان بازگیر منتشر شد

آلبوم "اسرار ازل" به خوانندگی حسام‌الدین سراج، روایت استاد محمود دولت‌آبادی و آهنگسازی ساسان بازگیر تولید شد.

«اسرار دل» با صدای حسام‌الدین سراج و آهنگسازی ساسان بازگیر منتشر شد
کد خبر: 521630
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۷ ۱۵:۴۷:۳۶

اعتمادآنلاین| این آلبوم، ماحصل 12 سال تحقیق و پژوهش دکتر ساسان بازگیر در مورد رباعیات خیام می‌باشد.

به گزارش اعتماد آنلاین ، "اسرار ازل" یک سه‌گانه می‌باشد؛ که نگاهی کاملا فلسفی و ادبی به رباعیات خیام دارد. موضوع کلی این اثر، نگاه انسانی مستاصل و آشفته به راز خلقت است، که تلاش دارد جوابی به سوال‌های بی‌شمارش به پیدایش و سرانجام زندگی پیدا کند.

این اثر، سفر پر رنج انسانی را به تصویر می‌کشد که پس از فراز و نشیب‌های فراوان، دوباره به همان نقطه پر رنج اول باز می‌گردد:

بنگر ز جهان چه طرف بربستم، هیچ

وز حاصل عمر چیست در دستم، هیچ

شمع طربم، ولی چو بشکستم، هیچ

من جام جمم، ولی چو بشکستم، هیچ

مشخصه مهم این اثر، نمایشی بودن و حرکت نعل به نعل موسیقی و رباعیات است. عود به عنوان ساز اصلی و دانای کل و سنتور به عنوان شک و تردید در این اثر نقش پر رنگی ایفا می‌کنند.

این دو ساز را یک ارکستر بزرگ ایرانی همراهی می‌کند. در این اثر از هیچ ساز غیر ایرانی استفاده نشده و هدف این بوده که خیام، به عنوان یکی از نمادهای اصلی علمی و ادبی ایران، با سازهای ایرانی و فضایی کاملا نمایشی مورد بررسی قرار گیرد.

حضور بسیار تاثیر گذار استاد محمود دولت‌آبادی در روایتِ رباعیات، کار را بسیار شنیدنی و در عین حال خاص نموده است. بی‌شک روایت ماندگار استاد دولت‌آبادی از رباعیات به همراهی صدای گرم و دلنشین جناب سراج ماندگاری این اثر را برای اهالی فن و همچنین عموم مردم تضمین خواهد کرد.

هنرمندانی که در این اثر همکاری داشته‌اند: محمود دولت‌آبادی: روایت‌گر رباعیات خیام، حسام‌الدین سراج: خواننده، ساسان بازگیر: آهنگساز، تنظیم و نوازنده تار و سه‌تار، صابر سوری: عود، مهدی مرتضایی: سنتور، اشکان مرادی: کمانچه، مهدی ولیزاده: نی، حسین رضایی‌نیا: دف، دایره و فرهاد صفری: تنبک و ضرب زورخانه

دولت آبادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها