کد خبر: 637840
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

پخش سریال پدرسالار از صداوسیما باید متوقف شود اما نه به خاطر لو رفتن مبلغ پایین مسکن

روزنامه هم میهن نوشت: متعجبم از اینکه چطور در سازمان عریض و طویلی به نام صداوسیما افرادی هستند که حواس‌شان به سانسور چندثانیه‌ای قیمت مسکن هست، اما به این مهم توجه نمی‌کنند که مضمون بنیادی این سریال با خواست و تقاضا اجتماعی در ایران امروز در تخالف است.

پخش سریال پدرسالار از صداوسیما باید متوقف شود اما نه به خاطر لو رفتن مبلغ پایین مسکن
کد خبر: 637840
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن به پخش سریال‌هایی همچون پدرسالار که با تغییرات اجتماعی امروز ایران سازگار نیست، اعتراض کرده است.

به گزارش هم میهن، چندی پیش سانسور چندثانیه‌ای مبلغ اجاره مسکن در سریال قدیمی «پدرسالار» خبرساز شد. واقع امر نباید تعجب کرد. تفاوت نرخ‌ها احتمالاً دود از کله همه درمی‌آورد. متعجبم از اینکه چطور در سازمان عریض و طویلی به نام صداوسیما که اگر «بانگ و رنگ» بنامیمش، درست‌تر گفته‌ایم، افرادی هستند که حواس‌شان به سانسور چندثانیه‌ای قیمت مسکن هست، اما به این مهم توجه نمی‌کنند که مضمون بنیادی این سریال با خواست و تقاضا و تمایل زمانه و موج‌های خروشان جنبش‌ها و جنب‌و‌جوش‌های اجتماعی در ایران امروز در تخالف است و احتمالاً عموم مخاطبانی که این سریال را خواهند دید از اینکه پدرسالار، بر سر اینکه فرزندانش و مهمتر از آن، پسران و عروس‌هایش باید به‌اجبار در خانه‌ای بزرگ همراه او و زیر سایه مستدام او زندگی کنند، تعجب می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: انتخاب چنین سریالی، اگر مبنایی جز تداعی خاطرات و قلقلک عواطف داشته باشد و برای نمونه بخواهد برای بینندگان مزایای پدرسالاری را جعل کند، کوششی بیهوده بیش نخواهد بود. در همین خیابان‌های تهران نیز الان شهرداری دوره مدیریت علیرضا زاکانی! عکس و شعر فروغ فرخزاد را بیلبورد کرده گذاشته سر در اتوبان‌های شهر. اینها یعنی زمانه عوض شده، به قول فوکو «اپیستمه» و «نظام دانایی» جدیدی رونق گرفته است که در آن برای پدرسالارها، به قول گارسیا مارکز، فقط یک فصل در این جهان وجود دارد: «پاییز».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها