کد خبر: 619300
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۷:۲۵:۱۷
| |

مزایای بیمه ماشین قسطی؛ حفاظتی کامل با پرداخت‌های ماهیانه

یکی از کارهای مهم بعد از خرید ماشین، تهیه بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. بدنه ماشین است. با خرید بیمه ماشین، خیالتان بابت تصادف و خسارت‌های مختلف راحت می‌شود و بدون نگرانی در سطح شهر رانندگی می‌کنید.

مزایای بیمه ماشین قسطی؛ حفاظتی کامل با پرداخت‌های ماهیانه
کد خبر: 619300
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۷:۲۵:۱۷

 از آن‌جایی‌که هزینه بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است، بهترین کار خرید بیمه خودرو اقساطی است. با این کار می‌توانید از ماشینتان مراقبت می‌کنید و هزینه‌ها را مدیریت می‌کنید. در این مقاله اطلاعات لازم برای تهیه بیمه ثالث اقساطی را توضیح می‌دهیم و راجع به مزایای بیمه ماشین قسطی صحبت می‌کنیم.

انواع بیمه خودرو

قبل از صحبت درباره مزیت‌های بیمه خودرو اقساطی و نحوه خرید آن، انواع بیمه خودرو را مرور می‌کنیم. مهم‌ترین بیمه ماشین، بیمه شخص ثالث است و تهیه‌ آن برای صاحبان ماشین ضروری است. دومین بیمه ماشین، بیمه بدنه است. این بیمه سرقت ماشین، خسارت‌های حین حمل و نقل خودرو، خسارت‌های ناشی از انفجار و آتش‌سوزی، خسارت‌های چرخ و باتری تا ۵۰ درصد را پوشش می‌دهد.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی و مالی وارد‌شده به اشخاص ثالث را جبران می‌کند، پس تهیه آن اجباری است. هنگام تهیه این بیمه بهتر است با اصطلاحات داخل بیمه‌نامه آشنا باشید. شما بیمه‌گذار هستید و به شرکت بیمه، بیمه‌گر گفته می‌شود. 

شرکت بیمه باید هزینه‌ خسارت‌های واردشده به شخص زیان‌دیده در حوادث رانندگی را پرداخت کند. افراد زیان‌دیده کسانی هستند که در تصادف، زیان جانی و مالی می‌بینند. نکته مهم این است که راننده مقصر تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی‌گیرد و باید شاخه دیگری از این بیمه را تهیه کند.

بیمه ماشین قسطی

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

پوشش‌های بیمه شخص ثالث در دو دسته خسارت‌های مالی و جانی قرار می‌گیرند. اگر به اموال شخص ثالث آسیب وارد شود یا خودروی شخص ثالث آسیب ببیند، شرکت بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند. خسارت‌های بدنی یا جانی شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان پزشکی هستند. اگر راننده مقصر گواهینامه معتبر و مرتبط به خودرو داشته باشد، خسارت‌های جانی او هم تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد، ولی خسارت خودروی راننده مقصر در بیمه بدنه جبران می‌شود.

قیمت بیمه شخص ثالث

قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به نرخ دیه، تعداد سیلندر در خودروهای سواری و ظرفیت بار در خودروهای بارکش اعلام می‌شوند. نرخ دیه هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود. مبنای محاسبه حق بیمه شخص ثالث، نرخ دیه کامل در ماه حرام است. ماه‌های حرام، ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب هستند. مبلغ دیه در سال ۱۴۰۲، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ماه‌های حرام و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر ماه‌ها است. 

علاوه‌بر نرخ دیه، کاربری خودرو هم در قیمت نهایی بیمه شخص ثالث تاثیر می‌گذارد. قیمت بیمه شخص ثالث تاکسی و خودروهای آموزش رانندگی بیشتر از خودروهای دیگر است. همچنین، اگر ماشین شما کاربری صنعتی دارد، باید هزینه بیشتری برای تهیه بیمه شخص ثالث پرداخت کنید. 

در نهایت، با توجه به بالا بودن هزینه‌های نرخ دیه و عوامل تاثیرگذار دیگر، بهترین انتخاب خرید بیمه ثالث اقساطی است. با این کار لازم نیست همه هزینه‌های بیمه شخص ثالث را یک جا پرداخت کنید، بلکه تسویه به صورت ماهیانه و قسطی انجام می‌شود.

اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث چقدر است؟

بیمه‌نامه‌ شخص ثالث به صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت صادر می‌شوند. معمولا نوع بلندمدت بیمه شخص ثالث یک‌ساله است و نوع کوتاه‌مدت آن برای چند روز صادر می‌شود. اگر در سال آینده قصد فروش ماشین  ندارید، بهتر است بیمه شخص ثالث یکساله بخرید. با این کار، هزینه خرید بیمه خودرو اقساطی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

بیمه بدنه خودرو

برای جبران خسارت‌های مالی به راننده مقصر، باید بیمه بدنه تهیه کنید. در این نوع بیمه، شما مبلغ مشخصی به شرکت بیمه‌گر پرداخت می‌کنید و از وسیله نقلیه خودتان در مقابل خطرات و حوادث احتمالی محافظت می‌کنید. تهیه بیمه بدنه ماشین اختیاری است، ولی از آن‌جایی‌که خودرو و قطعه‌های یدکی آن گران هستند، به بیمه بدنه احتیاج دارید. همچنین، اگر خودروی شما جزو ماشین‌های خارجی و وارداتی است، حتما برای آن بیمه بدنه تهیه کنید.

قیمت بیمه بدنه چقدر است؟

قیمت بیمه بدنه به مشخصات خودرو، پوشش‌های اضافی بیمه بدنه و تخفیف‌های بیمه بستگی دارد. در مشخصات خودرو، عواملی مثل سال ساخت ماشین، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن مهم هستند. اگر پوشش‌‌های اضافی را هم انتخاب کنید، قیمت بیمه بدنه افزایش پیدا می‌کند. اگر ماشین شما خسارت نداشته باشد یا صفر باشد، شامل تخفیف بیمه بدنه می‌شود.

بیمه ثالث اقساطی

مزایای خرید بیمه ماشین قسطی چیست؟

مهم‌ترین مزیت بیمه شخص ثالث اقساطی، تمدید سریع بیمه است. درصورتی‌که مدت‌زمان بیمه ماشین شما تمام شده است، به جای اینکه پول زیادی برای تمدید بیمه پرداخت کنید، با پرداخت هزینه کم بیمه ماشین را تمدید می‌کنید و جریمه نمی‌شوید. 

اگر هزینه‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به صورت قسطی پرداخت کنید، لازم نیست پس‌انداز خودتان را خرج کنید. به‌علاوه، با این کار هزینه بیمه در ماه‌های مختلف تقسیم می‌شود و هزینه سنگینی روی دوش شما نخواهد بود. 

یکی دیگر از مزایای خرید بیمه خودرو اقساطی تغییر شرکت بیمه به راحت‌ترین شکل است. شما می‌توانید بعد از تمام‌شدن مهلت بیمه، یکی دیگر از شرکت‌های بیمه را در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات بیمه انتخاب کنید و مراحل خرید قسطی را انجام دهید. با این کار، تخفیف‌های بیمه‌نامه هم به شرکت جدید منتقل می‌شود.

نحوه خرید بیمه ماشین قسطی

به طور کلی دو روش برای خرید خودرو اقساطی وجود دارد. در روش اول باید به شرکت‌های بیمه مختلف سر بزنید و از آن‌ها راجع به شرایط بیمه ثالث اقساطی سوال کنید. برای انجام این کار باید وقت زیادی صرف کنید. همه شرکت‌های بیمه، بیمه بدنه اقساطی ندارند و ممکن است هزینه بیمه را به صورت نقدی بگیرند. 

در روش دوم، سراغ سایت‌های واسطه می‌روید. در این سایت‌ها، اطلاعات خودروی خودتان را وارد می‌کنید و شرایط خرید قسط بیمه را بررسی می‌کنید. در این روش، همه مراحل خرید بیمه ثالث اقساطی به صورت آنلاین انجام می‌شوند و لازم نیست به شرکت‌های بیمه مراجعه کنید.

 با استفاده از پلت‌فرم‌های خرید بیمه خودرو اقساطی، قیمت‌های بیمه و شرکت‌های بیمه مختلف را مقایسه می‌کنید. انجام همه این کارها در مدت چند دقیقه انجام می‌شوند. بنابراین با تهیه بیمه ثالث و بیمه بدنه اقساطی می‌توانید در مدت‌زمان کمی ماشین خودتان را بیمه کرده و با خیال راحت رانندگی کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها