کد خبر: 265415
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از بیزنس از نوع ورزشی

وقتی باشگاه‌ها، میزبانی را می‌فروشند

در لیگ برتر بسکتبال ایران یک میزبانی خرید و فروش شد و آب هم از آب تکان نخورد.

وقتی باشگاه‌ها، میزبانی را می‌فروشند
کد خبر: 265415
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال در حالی به پایان رسید که یک بازی از جهت شهر میزبان تغییر برنامه داشت. طبق برنامه سازمان لیگ قرار بود رعد پدافند دزفول میزبان شیمیدر تهران باشد اما با توافق دو طرفه بین باشگاه‌ها، این میزبانی به تهران و سالن آزادی تغییر مکان داد.

بر اساس شنیده‌ها، 2 باشگاه توافق کردند شیمیدر به جای هزینه کردن برای سفر به دزفول، به رعد پدافند پولی پرداخت کند تا این تیم به تهران بیاید و مسابقه در پایتخت برگزار شود.

نکته مهم اینکه فدراسیون و سازمان لیگ هم به راحتی از این ماجرا گذشت و واکنشی به آن نشان نداد.

ورژ آبکاریان رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در این باره گفت: «توافق 2 باشگاه است. مسوولان پدافند گفته‌اند که حاضر هستند بازی به جای دزفول در تهران برگزار شود. مسوولان شیمیدر چرا نباید موافقت کنند؟»


او در پاسخ به این سوال که چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ گفت: «قرارداد تیم دزفول با سالن دانشگاه آزاد تمام شده و کسی از این تیم در آنجا حمایت نمی کند. دزفولی ها سالن ندارند مسوول تیم گفته به جای اینکه لیگ را نیمه کاره رها کند تصمیم گرفته در مسابقات بماند و تمام رقابت‌هایش را در خانه حریفان به میدان برود. خود دزفولی ها از این اتفاق ناراحت هستند اما از تیم حمایت نشده و ما نیز تصمیم گرفتیم که در این شرایط کنارشان باشیم و کمک کنیم.»


رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که شنیده شده برای این تغییر میزبانی پول رد و بدل شده و آیا فدراسیون در جریان است؟ گفت: «چنین چیزی نشنیده‌ایم. اگر هم پولی رد و بدل شده باشد که ما نمی‌بینیم. مساله این است که توافق دو طرفه است.»

در نگاه نخست شاید این اقدام چندان عجیب به نظر نرسد چون هم با قوانین سازمان لیگ مغایرتی ندارد و هم اینکه پس از توافق طرفین تیم‌ها تصمیم‌گیری شده است. با این وجود چند ابهام اجازه چنین کاری توسط تیم‌ها را زیر سوال می‌برد.

نخست اینکه آیا چنین اتفاقی که یک تیم آنقدر از نظر مالی افت کند که حتی توان داشتن یک سالن و میزبانی را هم نداشته باشد در شان مسابقاتی که عنوان "سوپر‌لیگ" را با خود یدک می کشد است؟

دوم اینکه آیا همان‌طور که سازمان لیگ باید روی داوری و برگزاری مسابقات نظارت داشته باشد آیا موظف به نظارت بر چنین توافقاتی نیست؟ اگر فرض را بر درست بودن اظهارات آبکاریان رییس سازمان لیگ بگذاریم که اطلاعی از رد و بدل شدن پول بین تیم‌ها ندارد، آیا نباید دنبال کسب اطلاعات درست این ماجرا برود؟

در نهایت و از همه مهم‌تر اینکه آیا چنین رفتاری بستر را برای توافقات مالی بین تیم‌های دیگر به ویژه در شرایط این چنینی که باشگاهی مشکل مالی دارد آماده نمی‌کند؟ آیا ساده گذشتن از چنین کارهایی باعث نمی‌شود تا در آینده شاهد تبانی‌هایی بر سر نتایج مسابقات هم باشیم؟

این‌ها موضوعاتی است که فدراسیون بسکتبال باید به آن بپردازد. اگرچه این فدراسیون مشکلات و حواشی‌اش مدت‌هاست از این موضوعات گذشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها