کد خبر: 289300
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از ضعف مدیریت در باشگاه استقلال تهران؛

مدیرانی که مسئولیت‌پذیر نیستند/ خسارت 15 میلیاردی مهم‌تر است یا سرنوشت استقلال؟/ مدیرانی که هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور ندارند

«خسارت 15 میلیاردی مهم‌تر است یا سرنوشت استقلال؟» این جمله کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره استقلال، است. صحبت‌های منزوی نشان می‌دهد که هیات‌مدیره آبی‌های پایتخت هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

مدیرانی که مسئولیت‌پذیر نیستند/ خسارت 15 میلیاردی مهم‌تر است یا سرنوشت استقلال؟/ مدیرانی که هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور ندارند
کد خبر: 289300
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مدیران استقلال امروز شفر سرمربی آلمانی خودشان را اخراج کردند و فرهاد مجیدی تا پایان فصل هدایت آبی‌ها را بر عهده می‌گیرد. فارغ از درست یا غلط بودن تصمیم مدیران استقلال، در بُعد فنی باید گفت مدیران این تیم گویا به ولخرجی عادت کرده‌اند. «خسارت 15 میلیاردی مهم‌تر است یا سرنوشت استقلال؟» این جمله کامران منزوی عضو هیات‌مدیره استقلال است. صحبت‌های منزوی نشان می‌دهد که هیات‌مدیره آبی‌های پایتخت هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور ندارد. به گفته منزوی، استقلال تا اینجای فصل 45 میلیارد تومان هزینه کرده و حالا باید 15 میلیارد هم بابت فسخ قرارداد شفر به این مربی بپردازد.

این قرارداد در زمان مدیریت قبلی باشگاه بسته‌ شده و مدیران وقت استقلال در زمان تمدید قرارداد این مربی هرگز به آینده فکر نکرده‌اند و حالا این باشگاه درگیر یک پرونده مالی پیچیده شده است. پرونده‌ای که می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وزارت ورزش مقصر اصلی این بی‌تدبیری‌ها

وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی دو باشگاه بزرگ پایتخت است. انتخاب هیات‌مدیره این دو باشگاه بر عهده وزیر ورزش و بررسی وضعیت مدیریتی آنها نیز بر عهده وزیر است. اما گویا هیات‌مدیره سرخابی‌ها بعد از انتخاب به حال خودشان رها می‌شوند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنها وجود ندارد. هر مدیری هم که پا به این دو باشگاه می‌گذارد بدون برنامه بلندمدت تنها به فکر کسب موفقیت‌های مقطعی است. همین نگاه مقطعی باعث می‌شود مربیان هم نتوانند به‌ درستی برنامه‌های خودشان را در تیم پیاده کنند.

استقلال چند سالی است که در کنار تغییر مدیریت، تغییر کادر فنی را نیز تجربه کرده است. منصوریان، شفر و حالا فرهاد مجیدی؛ تزلزل نیمکت استقلال باعث شده این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتایج مطلوبی کسب نکند. آبی‌ها در ابتدای فصل با خریدهای نجومی و به خدمت گرفتن بازیکنان اسم‌ورسم‌دار تلاش کردند دل هواداران‌شان را به دست آورند و پشت خریدهای میلیاردی این تیم پنهان شوند. خریدهایی که با نظر مربی جذب نشده‌اند و برخی از آنها هم با مصدومیت به این باشگاه پیوستند.

عدم نظارت وزارت ورزش بر عملکرد مدیران این دو باشگاه سبب شده سرخابی‌ها با بدهی‌های زیادی مواجه شوند و هر روز به‌ مقدار این بدهی‌ها افزوده شود.

شفر به کشورش بازمی‌گردد و بدون شک، مانند دیگر مربیان و بازیکنان خارجی، از باشگاه استقلال شکایت خواهد کرد. استقلال هم باید بدهی این مربی آلمانی را پرداخت کند تا درگیر جریمه‌های سنگین فیفا نشود. اما این روزها که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، شاید بهتر بود مدیران استقلال با کمی تدبیر از بروز چنین هزینه‌هایی جلوگیری می‌کردند.

مدیرانی که مسئولیت‌پذیر نیستند

به گفته منزوی، قرارداد شفر در زمان هیات‌مدیره قبلی استقلال بسته‌ شده و همان‌ها هم باید طلب پیرمرد آلمانی را پرداخت کنند. بدون تردید مدیران پیشین استقلال پاسخگوی امضای خودشان نخواهند بود، همان‌طور که مدیران حال حاضر استقلال در آینده پاسخگوی اعمال خود نیستند. این مشکل تنها زمانی رفع خواهد شد که وزارتخانه در انتخاب مدیرانش دقت بیشتری به خرج دهد و نهادهای نظارتی نیز بدون هیچ اغماضی به تخلف مدیران این دو باشگاه ورود کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها