کد خبر: 378623
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از دربی شمال غرب لیگ برتر انگلیس گزارش می‌دهد:

منچستریونایتد- لیورپول؛ دربی حساس شمال غرب

یورگن کلوپ می‌گوید هرگز تصور نمی‌کرده بازی با منچستریونایتد روزی به معنای قهرمانی در لیگ تلقی شود.

منچستریونایتد- لیورپول؛ دربی حساس شمال غرب
کد خبر: 378623
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - تاریخ فوتبال انگلیس 50 سال گذشته را به چشم نبردی برای دست یافتن به برتری بین 2 تیم منچستریونایتد و لیورپول می‌نگرد. قصه رقابت بزرگ شمال غرب حتی قبل از آن جمله معروف سر الکس فرگوسن در مورد از میدان به در کردن لیورپول هم داستانی شنیدنی بود. و حالا اگر این داستان به سود مرسی‌ساید می‌چرخد، تنها به واسطه حضور یک مربی خارجی به نام یورگن کلوپ است.

به رقبایمان فکر نمی‌کردم

یورگن کلوپ مربی آلمانی لیورپول قبل از دربی طی گفت‌وگویی در این رابطه صحبت کرده است. کلوپ می‌گوید: «وقتی در آلمان کار می‌کردم از دیدن فوتبال انگلیس لذت می‌بردم، اما بیشتر مواقع درگیر کار بودم. از وقتی به اینجا آمده‌ام هم فقط به تیم خودم فکر کرده‌ام. زیاد به رقبایمان فکر نمی‌کردم. چلسی را می‌شناختم چون قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شده بودند.»

او ادامه می‌دهد: «قهرمانی لستر در لیگ برتر هم مرا سورپرایز کرد، با وجود این زمان زیادی لازم نبود تا بفهمم چقدر خوب بازی می‌کنند. بعد منچسترسیتی بود که به دلیل بازی در مقابل‌شان در لیگ قهرمانان می‌شناختم‌شان. هرگز به منچستریونایتد فکر نکرده بودم و قطعاً هیچ‌وقت فکر نکرده بودم که بازی در مقابل آنها ممکن است به معنای قهرمانی در لیگ باشد. اگر بخواهم صادقانه حرف بزنم، باید بگویم وقتی به لیورپول آمدم حتی در مورد قهرمانی خودمان در لیگ فکر هم نکرده بودم.»

ذهنیت کلوپ و عملکرد لیورپول در طول چهار سال گذشته تغییر شگرفی کرده است. سال گذشته تنها عملکرد خارق‌العاده سیتی مانع قهرمانی لیورپول شد. اما در این فصل منچسترسیتی نتوانسته به رقابت با لیورپول ادامه دهد و در حال حاضر یونایتد تنها تیمی است که توانسته در لیگ از لیورپول امتیاز بگیرد.

کلوپ در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا انتظار نداشته در چهار سال گذشته رقابت بر سر قهرمانی با منچستریونایتد جدی‌تر باشد گفت: «تا همین اواخر خود ما هم در رقابت برای قهرمانی نبودیم، چرا باید در مورد تیم دیگری فکر می‌کردم؟» آنچه کلوپ می‌داند این است که بازی لیورپول و منچستریونایتد یکی از چند دربی‌ای است که در طول فصل باید بازی کنند.

تعداد دشمنان لیورپول از دیگر تیم‌ها بیشتر است

بیشتر تیم‌ها یک دربی دارند که طبعاً مهم‌ترین بازی فصل قلمداد می‌شود، اما لیورپول به نظر کلوپ سه بازی مهم در طول فصل دارد: «اوایل به من می‌گفتند بازی با یونایتد مهم‌ترین بازی فصل است. پس از چند بار تجربه این بازی توانستم این حرف را بپذیرم. پس از آن بازی با اورتون است که بدون توجه به شرایط جدول همیشه بازی سختی است. اما منچسترسیتی هم هست. آنها در سال‌های اخیر تبدیل به اصلی‌ترین رقیب ما شده‌اند. به نظر می‌رسد تعداد دشمنان لیورپول از دیگر تیم‌ها بیشتر است.»

یورگن کلوپ در ادامه می‌گوید: «ما باید بدانیم چطور می‌خواهیم در این دیدارها بازی کنیم. در 2 بازی اخیر با یونایتد ما به اندازه کافی خوب نبودیم. در مقابل اورتون هم به مشکل برخوردیم. در گذشته در چنین بازی‌هایی بازیکنان بسیار خشن بازی می‌کردند، اما حالا دیگر چنین روش‌هایی معنا ندارد و من هم نمی‌خواهم چنین چیزی ببینم. ما سعی می‌کنیم رقابت را متفاوت با پدربزرگ‌هایمان پیش ببریم. ما می‌خواهیم در بازی پیروز شویم نه در نبردهای کوچک درون زمین. باید راهی برای رسیدن به هدف‌مان پیدا کنیم.»

سولسشر باور دارد تیمش در حال پیشرفت است. کلوپ هم معتقد است این تیم در نیم‌فصل دوم قوی‌تر ظاهر شده: «من فکر می‌کنم یونایتد احتمالاً به لیگ قهرمانان راه پیدا کند. اگر من پنج امتیاز تا تیم چهارم جدول فاصله داشتم، صد درصد تلاشم را می‌کردم. آنها تیم بسیار خوبی دارند. ضمن اینکه پنجره نقل و انتقالات همچنان باز است و می‌توانند یک یا 2 بازیکن برای سبک مورد نظر سولسشر بخرند. بله آنها می‌توانند ما را شکست دهند، اما این به خودمان بستگی دارد که چقدر به آنها اجازه خوب بازی کردن بدهیم.»

او در پایان گفت‌وگو می‌گوید: «ما در منچستر به اندازه توانایی‌هایمان خوب بازی نکردیم، اما فصل بعد می‌توانیم در مورد این موضوع فکر کنیم. در حال حاضر فقط به این فکر می‌کنیم که در آنفیلد چطور با آنها بازی کنیم. آنفیلد استادیوم ماست. خانه ماست. باید مطمئن شویم قبل از سوت اول همه این را می‌دانند. باید مطمئن شویم که بهترین خودمان هستیم. در این صورت شکست ما برای هر تیمی دشوار خواهد بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها