کد خبر: 389005
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۸:۲۹:۰۴
| |

مریم احمدی

امیدوارم کشتی آلیش زنان المپیکی شود

عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان گفت: خوشبختانه کشتی آلیش برخلاف کشتی کلاسیک مسابقات بین‌المللی دارد و امیدوارم با تلاش اتحادیه جهانی کشتی این رشته المپیکی شود.

امیدوارم کشتی آلیش زنان المپیکی شود
کد خبر: 389005
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۸:۲۹:۰۴

اعتمادآنلاین| مریم احمدی پیش از این در مسابقات بین‌المللی کشتی آلیش شرکت کرده است. او در تورنمنت بین‌المللی مینسک در بلاروس موفق به کسب مدال برنز، مسابقات جهانی آلیش در قرقیزستان در سال 95 مدال نقره و در بازی‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان صاحب مدال برنز شد.

او در مسابقات جهانی قزاقستان که در دی ماه امسال برگزار شد به جایگاه هفتمی بسنده کرد.

این آلیش‌کار روز شنبه اظهار داشت: کشتی آلیش زنان مدتی است به مسابقات داخل سالن آسیا اضافه شده است و امیدوارم با تلاش اتحادیه جهانی کشتی این رشته المپیکی شود. در فروردین ماه 99 مسابقات داخل سالن آسیا در قرقیزستان برگزار می‌شود و آلیش‌کاران باید با عزم جدی برای قهرمانی در این رقابت‌ها بر روی تشک بروند.

وی افزود: در همه ورزش‌ها کمی و کاستی‌هایی وجود دارد اما خدا را شکر تا الان همه چیز در اعزام‌ها و مسابقات خوب پیش رفته است. تاکنون مشکلی از نظر حمایتی نداشتیم شاید از نظر مالی مشکل داشته باشیم اما در همه رشته‌ها این موضوع دیده می‌شود و باز هم اینگونه نیست که نتوانیم در این عرصه فعالیت کنیم.

عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان در خصوص کشتی کلاسیک عنوان کرد: کلاسیک یک کشتی سرعتی است و نیاز به تفکر زیاد دارد. کشتی قدرتی که حتی اگر تکنیک هم نداشته باشید با زور می‌توانید حریف را ببرید. در کشتی کلاسیک آزادی دست و پا وجود دارد و خیلی راحت می‌توان دست و پا را با سرعت عمل زیاد گرفت اما ممکن است یک لحظه همین سرعت عمل سبب باخت کشتی‌گیر شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دختران کشتی‌گیر مثل من دوست داریم تا کشتی آزاد را کار کنیم. هنگامی می‌بینیم که مردان در کشتی آزاد فعالیت می‌کنند، زنان نیز به این رشته کشیده می‌شوند. دخترانی که از دوران کودکی دوست داشتند تا کشتی‌گیر شوند و در دوران گذشته محدودیت‌هایی برای آنان به جهت حضور در کشتی وجود داشت، اما اکنون در این مسابقات حضور دارند.

احمدی یادآور شد: پیش از این در مسابقات قهرمانی کشوری کشتی کلاسیک به خاطر وجود انگیزه کشتی گیران برای حضور در مسابقات بین‌المللی تعداد شرکت کننده‌ها در کلاسیک بیشتر می‌شد اکنون این تعداد خوب است اما همه به این باور رسیده‌اند که هیچ آینده‌ای به آن صورت برای کشتی کلاسیک زنان وجود ندارد. گرچه شنیده‌ایم که فدراسیون کشتی در نظر دارد تا کارهایی برای حضور کشتی‌گیران کلاسک در عرصه‌های بین‌المللی انجام دهند.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که کشتی زنان با مردان 180 درجه فرق می‌کند و مردان از نظر قدرت بدنی، سرعت و عکس‌العمل خیلی بالا هستند و قابل قیاس با آنان نیستیم.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها