کد خبر: 481908
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۴۱:۰۰
| |

حسن اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشو:

رقابت‌های wwf به سبک جام جهانی ساندا برگزار می‌شود/ برای بهبود کیفیت مسابقات، اوزان را کاهش دادیم

سرمربی تیم ملی ووشو از برگزاری مسابقاتی با سبک جدید در بخش ساندا خبر داد.

رقابت‌های wwf به سبک جام جهانی ساندا برگزار می‌شود/ برای بهبود کیفیت مسابقات، اوزان را کاهش دادیم
کد خبر: 481908
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۱ ۱۴:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین اوجاقی در نشست خبری آنلاین درباره برگزاری رقابت‌های جدید ساندا در ایران اظهار داشت: تقریبا تمام رقابت‌های بین المللی ووشو در سال 2020 لغو شد و احتمال فراوان رقابت‌های جهانی آمریکا در 2021 هم برگزار نمی‌شود و برای اینکه بتوانیم روحیه ورزشکاران را حفظ کرده و از نظر فنی و جسمانی هم آن‌ها را آماده نگه داریم، یک مسابقات جدید برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: رقابت مبارزان ووشو wwf در سه دسته برگزار خواهد شد. الف:دسته برتر، ب:دسته منتخبین و ج:سوپرجام که برای هر دسته جوایزی در نظر گرفته شده است. این رقابت‌ها به شکل دو دوره آخر جام جهانی ساندا برگزار خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: رقابت‌ها در هر سه دسته در اوزان 60، 70، 80 و 90 کیلوگرم برگزار می‌شود و برای اینکه کیفیت رقابت‌ها بالا برود، تعداد اوزان را محدود کردیم. ضمن اینکه این رقابت‌ها تنها در بخش مردان برگزار خواهد شد و باید شرایط را بسنجیم تا بتوانیم در آینده در بخش بانوان هم این مسابقات را برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی ساندا تصریح کرد: برای رقابت‌های دسته برتر در هر وزن 8 سانداکار برتر و حرفه‌ای دعوت می‌شوند که در پایان به نفر قهرمان 6 و به نفر دوم 2 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق میگیرد.

اوجاقی ادامه داد: در رقابت‌های دسته منتخبین نفرات مدنظر استان‌ها به رقابت می‌پردازند که هر وزن 32 نفر اجازه ورود پیدا می‌کنند و در پایان به نفرات اول 2 میلیون تومان و به نفر دوم 700 هزار تومان جایزه نقدی تعلق میگیرد. ضمن اینکه به استانی که ورزشکار قهرمان داشته باشد هم 3 میلیون تومان جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

وی در خصوص اینکه روند رسیدن به سوپرجام چگونه خواهد بود، گفت: دو نفراول دسته برتر و منتخبین به سوپرجام راه پیدا می‌کنند و در نهایت این رقابت‌ها با حضور 4 نفر در هر وزن برگزار می‌شود. برای سوپرجام به نفر قهرمان کمربند قهرمانی و 30 میلیون تومان و به نفر دوم کاپ و مدال به همراه 10 میلیون تومان پاداش می‌دهیم.

نایب رئیس فدراسیون ووشو در خصوص تاریخ برگزاری مسابقات گفت: پیشبینی ما این است دسته برتر را تیرماه و دسته منتخبین را مهرماه برگزار کنیم. درصدد جذب اسپانسر هم هستیم و امیدوارم رقابت‌های سطح بالایی برای پیشرفت ساندای ایران و حفظ انگیزه سانداکاران برگزار کنیم.

اوجاقی در پاسخ به سوال در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای بخش تالو هم در نظر دارید خاطرنشان کرد: قصد داشتیم سال گذشته رقابت‌های اختصاصی تالو را در جزیره قشم برگزار کنیم که به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها لغو شد و در این بخش مسابقات برون مرزی در سال 1400 در پیش داریم، اما متاسفانه در ساندا مسابقاتی در پیش نیست و به همین دلیل فعلا روی ساندا برنامه ریزی کرده‌ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها