کد خبر: 487316
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۷:۱۷:۰۰
| |

بعد از گذشت ۵ روز از دربی

بازی با توییت وزیر تمام نمی‌شود

در ساعات اولیه پس از دربی صحبت در مورد توییت محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات طبیعی به نظر می‌رسید.

بازی با توییت وزیر تمام نمی‌شود
کد خبر: 487316
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۷:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فضا، فضای بزرگ‌ترین بازی لیگ ایران بود و حال و هوای خودش را داشت. اینکه هواداران در صفحات اینستاگرامی‌شان به این مساله واکنش نشان دادند، بخشی از فرآیند بود و واکنش تند فرهاد مجیدی به کری وزیر هم گرچه کمی بی‌ادبانه اما آنچنان دور از تصور نبود. به قول مایلی‌کهن مربی در لحظات بعد از باخت دربی عصبانی است و تمرکز لازم را ندارد. ادامه این داستان تا 24 ساعت بعد هم عادی تلقی می‌شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، واکنش‌ها، بیانیه‌ها، پاسخ‌ها همه و همه دنباله‌ای بود از آنچه در 24 ساعت قبل رخ داده بود. با این حال ادامه پیدا کردن این ماجرا آن هم بعد از 5 روز اصلا طبیعی نیست و به نظر برخی جریان‌ها تلاش می‌کنند همچنان با این کارت بازی کنند.‌ در این بازی از یک سمت خود آذری‌جهرمی را داریم که شروع‌کننده بازی بوده و از سمت دیگر صداوسیما را داریم. در یک سو رسانه‌ها ایستاده‌اند و در سمتی دیگر مدیران و پیشکسوتان و اعضای باشگاه.

وزیر ارتباطات تا پیش از این‌ بارها نشان داده بود که دنبال برندسازی از خودش است. آذری‌جهرمی با رفتاری جوان‌پسندانه برخلاف همکاران نسل قبلی‌اش همیشه تلاش کرده با قشر جوان پیوند بخورد. جهرمی کل‌کل می‌کند، کری می‌خواند، با بچه‌ها توی زمین خاکی فوتبال بازی می‌کند، کامنت‌هایش را پاسخ می‌دهد، بامزه‌بازی درمی‌آورد، در جلسه با ورزشکاران شلوار جین و تی‌شرت می‌پوشد و... دلیل همه این تلاش‌ها این است که اگر برخی از جوانان دوستدارش نیستند لااقل او را در سطح خودشان ببینند.

همچنین وزیر ارتباطات بدش نمی‌آید گاهی با قربانی کردن خودش در فضای انتقادی فوتبالی از برخی انتقادات بزرگ‌تر مصون بماند. شاید مثال درستی نباشد اما کاری که جهرمی می‌کند، درست مثل یک قاچاقچی است که محموله کوچکش را به پلیس لو می‌دهد تا محموله اصلی‌اش به سلامت از بازرسی رد بشود. به بیان ساده‌تر و در حالی که به پایان دولت دوازدهم نزدیک می‌شویم به جای اینکه بحث‌های پیرامون آذری‌جهرمی در رابطه با عملکرد 4 ساله او در مقام وزارت باشد، حول توییت زدن و کری خواندن‌های او می‌چرخد. آذری‌جهرمی به جای اینکه در مورد وضعیت کیفیت اینترنت، فیلترینگ، افزایش قیمت تعرفه‌های بسته‌های اینترنت و صدها مساله مختص به خودش مورد سوال قرار بگیرد با این پرسش مواجه شده که چرا توییت زدی؟ سوالی که شاید موجی از واکنش‌ها را به همراه بیاورد اما بی‌خطر است.

از سمت دیگر صداوسیما با پرداخت پررنگ به یک توییت فوتبالی که حداکثر عمرش باید یک روز باشد، تلاش می‌کند بهره‌برداری‌های خاص خودش را داشته باشد. به هر حال نزدیک انتخابات است و آذری‌جهرمی یکی از تو چشم‌ترین وزیران دولتی است که کار خوب و بدش را صداوسیما به یک چوب می‌راند. اینکه مجری برنامه فوتبال برتر به صراحت در مورد وزیر ارتباطات می‌گوید:«دو روز دیگه همشون می‌رن» در همین راستاست. اگر منظور میثاقی رفتن سیاسیون از فوتبال است که احتمالا باید بهتر از هر کسی بداند 4 دهه می‌شود که فوتبال در چنبره قدرت‌های سیاسی بوده و با وضعیت فعلی می‌توان گفت شاید یک روز فوتبال برود اما این سیاسیون که توی فوتبال هستند، جایی نخواهند رفت. پس احتمالا منظورش همین است که عمر دولت روحانی رو به پایان است و در دولت بعد جریان دیگری سر کار خواهد آمد و آذری‌جهرمی هم به خاطره‌ها خواهد پیوست. انتقادات از جهرمی در صداوسیما فقط مربوط به برنامه فوتبال برتر نیست و در سایر برنامه‌ها و حتی رسانه‌های وابسته به سازمان و حمایت شونده از سوی صداوسیما هم به ‌شدت دیده می‌شود. این فشارها در حالی است که در ابتدای ماه جاری آذری‌جهرمی انتقادات زیادی را به افزایش 1500 میلیاردی بودجه صداسیما مطرح کرده بود. بودجه‌ای که بخش عمده‌ای از آن به فعالان فضای مجازی اختصاص خواهد یافت.


در سطوح پایین‌تر مدیران و مربیان باشگاه استقلال با تاکید بیش از اندازه روی یک توییت تمام اتفاقات دربی را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند تا از پاسخگویی در مورد عملکرد فنی در امان بمانند. در این 5 روز بعد از دربی تعداد جملاتی که از دهان مدیران استقلال و کادر فنی این تیم در مورد توییت آذری‌جهرمی بیرون آمده چندین برابر بحث‌های فنی و بررسی عوامل دو شکست پیاپی استقلال در لیگ و ناکامی در گلزنی در 3 بازی پیاپی بوده است.

بله یک پنالتی برای استقلال گرفته نشد اما آیا این تمام دلیل ناکامی آبی‌هاست؟ در طرف دیگر باشگاه پرسپولیس هم با تنظیم شکایت‌نامه‌ای به خاطر توهین استقلال به یک هوادار این تیم مرزهای حمایت از سرمایه‌های اجتماعی باشگاه‌ در فوتبال روز دنیا را جابه‌جا کرد. انگار نه انگار هر روز هواداران تیم پرسپولیس با انواع و اقسام مشکلات درگیر هستند و در فضاهای مختلف از جمله تاثیر در سرنوشت باشگاه مورد علاقه‌شان ناکام می‌مانند و بعضا با تصمیماتی که نهادهای بالادستی می‌گیرند به شعورشان توهین می‌شود و فقط وزیر مملکت است که باید مورد حمایت قرار می‌گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها