کد خبر: 511099
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

محمد آبشک، هافبک دفاعی فولاد خوزستان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جواد نکونام بی‌نظیر است/ عزم‌مان را برای قهرمانی جزم کرده بودیم/ فولاد بیشترین ضرر را از داوری در لیگ دیده است/ آذری بهترین مدیر فوتبال ایران است

هافبک دفاعی فولاد خوزستان می‌گوید: فکر می‌کنم اگر در سن پایین با مربی‌ای شبیه جواد نکونام کار کرده بودم، خیلی فراتر از انتظار پیشرفت می‌کردم.

جواد نکونام بی‌نظیر است/ عزم‌مان را برای قهرمانی جزم کرده بودیم/ فولاد بیشترین ضرر را از داوری در لیگ دیده است/ آذری بهترین مدیر فوتبال ایران است
کد خبر: 511099
|
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- محمد آبشک، هافبک دفاعی فولاد خوزستان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد بازی حساس فینال کسب اولین قهرمانی فولاد خوزستان در جام حذفی فوتبال ایران گفت: به هر حال استقلال در بازی‌های قبل از فینال نتیجه‌ خیلی خوبی مقابل پرسپولیس، گل‌گهر و سایر تیم‌ها گرفت. ما هم می‌دانستیم که حریف در شرایط بسیار ایده‌آلی است. جدا از آن استقلال جزو باشگاه‌های بزرگ ایران است و بازی کردن مقابل او برای هیچ تیمی کار آسانی نیست. از طرف دیگر ما از زمانی که لیگ استارت خورد به خاطر حضور در آسیا نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید نتایج مد نظرمان را کسب کنیم. ولی از روز اول که تیم بسته شد به نوعی عزم خودمان را جزم کرده بودیم تا به اولین عنوان قهرمانی فولاد در جام حذفی دست پیدا کنیم که خوشبختانه با زحمات تمامی بچه‌ها، کادرفنی و مدیریت توانستیم به این هدف برسیم و دل مردم استان خوزستان را شاد کنیم.

او در مورد عملکرد خوب خودش و سایر بازیکنان فولاد در این دیدار گفت: واقعیتش را بخواهید، آقا جواد خیلی روی تمرکز بازیکنان تاکید دارد و همیشه از آنها می‌خواهد که در زمین صد درصد خودشان را بگذارند و بهترین عملکرد را در پست‌شان داشته باشند. حقیقتاً تمامی بازیکنان ما در این دیدار خیلی عملکرد خوبی داشتند و با تمام وجود برای قهرمانی تلاش کردند. به‌شخصه معتقدم یکدلی و انسجام تیم در این بازی یکی از ارکان اصلی موفقیت مجموعه بزرگ فولاد در فینال بوده است.

هافبک دفاعی فولاد درباره تکرار پنالتی تیمش در دیدار فینال مقابل استقلال و اعتراض شدید تیم حریف توضیح داد: واقعاً اگر قرار بر اعتراض باشد، با مرور ساده بازی‌ها، به راحتی متوجه خواهید شد که بیشترین ضرر را از داوری تیم ما دیده و بارها حقش ضایع شده است. در مورد پنالتی به این خاطر که به صحنه تکرار ضربه نزدیک نبودم نمی‌توانم صحبتی بکنم، اما تنها چیزی که می‌دانم این است که تیم ما برنده این بازی و قهرمان جام حذفی شده که این از همه چیز برای ما مهم‌تر است.

آبشک در مورد همکاری با جواد نکونام گفت: من با مربیان زیادی کار کرده‌ام که همگی برایم قابل احترام هستند و چیزهای زیادی از تک‌تک آنها یاد گرفته‌ام. ولی حدود چهار سالی که افتخار شاگردی آقا جواد را دارم به جرات می‌توانم بگویم که او از همه لحاظ بی‌نظیر است. شاید ایشان بیشترین سخت‌گیری را نسبت به بازیکنان قدیمی تیمش داشته باشد ولی سخت‌گیری‌هایش برای بازیکنان نتیجه‌بخش است و در بلندمدت باعث رشد بازیکن می‌شود. همیشه فکر می‌کنم اگر در سن پایین دوران حرفه‌ای‌ام با مربی‌ای مثل آقا جواد کار کرده بودم خیلی فراتر از انتظار پیشرفت می‌کردم. نه تنها در فوتبال بلکه در زندگی، چون آقا جواد بازیکنانش را طوری راهنمایی می‌کند که هم در زندگی و هم در فوتبال خیلی به دردشان می‌خورد. در یک کلام بگویم، جواد نکونام فقط یک مربی نیست بلکه او برای شاگردانش عین یک معلم است. واقعاً برایم باعث افتخار بوده و هست که می‌توانم با او کار کنم و چیزهای زیادی از او بیاموزم.

او در مورد همکاری و نحوه مدیریت سعید آذری مدیرعامل سابق فولاد توضیح داد: آقای آذری در موفقیت‌های فولاد نقش بسیار مهمی ایفا کردند. فکر کنم تمام مدت مصاحبه من فقط مشغول تعریف کردن بوده‌ام، ولی می‌خواهم بدانید که این صحبت‌ها تعریف بیهوده نیست و اصلاً این افراد نیازی به تعریف و تمجید من ندارند. بدون اغراق می‌گویم که آقای آذری بهترین مدیر فوتبال ایران است. تا روزی که در فولاد بود از جان و دل برای موفقیت تیم و بازیکنانش مایه گذاشت. من و بازیکنانی که افتخار همکاری با ایشان را داشتیم به خوبی می‌دانیم که وقتی سعید خان برای اولین بار سر تمرین آمدند چقدر حرف‌هایشان برای بازیکنان روحیه‌بخش بود. ایشان به بازیکنان گفتند: ما می‌توانیم در این تیم کارهای بزرگ انجام دهیم. به قهرمانی دست پیدا کنیم و آسیایی شویم. سعید خان وقتی این حرف‌ها را می‌زدند بسیاری از بازیکنان اصلاً به این دستاوردها فکر هم نمی‌کردند. ولی همه این اتفاقات در دوره مدیریت آقای آذری در فولاد عملی شد. واقعاً مدیریت ایشان در باشگاه بزرگ فولاد بی‌نقص و مثال‌زدنی بود. باز هم می‌گویم که آقای آذری با اختلاف بهترین مدیر فوتبالی ایران است. به نمایندگی از کل بازیکنان تیم از او بابت تمامی تلاش‌ها و زحماتش نهایت تشکر و قدرادانی را به جا می‌آورم. امیدوارم آقای آذری هر جا می‌روند هر تصمیمی که می‌گیرند برایشان پر از موفقیت و درخشش باشد.

هافبک دفاعی فولاد خوزستان در مورد وضعیت قرارداد‌اش و اینکه آیا فصل بعدی در فولاد می‌ماند یا خیر گفت: راستش را بخواهید فولاد تیم فوق‌العاده‌ای است، ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست چون دیگر قراردادی با این تیم ندارم. به‌شخصه معتقدم که فولاد واقعاً حیف است و باید به همین شکل برای فصل بعد حفظ و از همه لحاظ حمایت شود.

آبشک در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه باشگاه فولاد یک سال بسیار سخت را در آسیا و لیگ پشت سر گذاشتند. خداراشکر درست مثل سال گذشته که روز آخر توانستیم سهمیه آسیایی را کسب کنیم امسال هم همین اتفاق برایمان تکرار شد تا شرمنده هواداران عزیزمان نباشیم. من معتقدم که این مهم با تلاش شبانه‌روزی تمامی بازیکنان، کادر فنی و مدیریت به دست آمده است. خوشحالم که توانستیم با این قهرمانی دل مردم غیور خوزستان را که دلخوشی‌ای ندارند شاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها