کد خبر: 527966
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۰۸:۰۹:۰۲
| |

اعتراض دوومیدانی‌کاران به فدراسیون؛ "انتخابی فرمالیته"!

دونده سرعتی ایران می‌گوید رکوردهایی که فدراسیون برای قهرمانی داخل سالن آسیا در نظر گرفته به گونه‌ای است که نفرات را از قبل انتخاب کرده‌اند و مسابقه انتخابی معنایی ندارد.

اعتراض دوومیدانی‌کاران به فدراسیون؛ "انتخابی فرمالیته"!
کد خبر: 527966
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۰۸:۰۹:۰۲

مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا از ۲۲ تا ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود. ایران در این مسابقات پنج سهمیه دارد که تمامی هزینه‌های آن‌ها برعهده فدراسیون دوومیدانی قزاقستان به عنوان میزبان است. فدراسیون دوومیدانی ایران در این راستا رکوردهای ورودی مسابقات را اعلام کرده اما حد نصاب‌ها صدای ورزشکاران و مربیان را درآورده و باعث انتقاد آنها شده، چرا که معتقدند در برخی مواد ورودی‌ها بسیار سخت و در چند ماده راحت است.

به گزارش ایسنا ، از طرفی ورزشکاران که اکنون در فصل بدنسازی به سر می‌برند باید ۱۳ و ۱۴ دی در مسابقه قهرمانی باشگاه‌های کشور شرکت کنند که حکم انتخابی تیم ملی است در صورتی که برای آنکه بدن ورزشکاران به آمادگی برسد و بتوانند رکوردهای خوبی ثبت کنند، نیاز به چند مسابقه دارند.

رضا قاسمی، دونده سرعتی ایران در مورد رکوردهایی اعلام شده توسط فدراسیون گفت: رکورد اکثر ماده‌ها را بالا گرفته‌اند و برخی از ماده‌ها را که مد نظر فدراسیون برای اعزام است، آسان در نظر گرفته‌اند.  به طور مثال  برای پرش طول زنان، ۶۰ متر زنان،  پرش سه گام زنان، پرتاب وزنه و ۸۰۰ متر مردان رکوردهای آسانی تعیین شده است که همان پنج سهمیه می‌شود. تعجب می‌کنم برخی از مواد مثل ۶۰ متر، ۴۰۰ متر و ۶۰ متر مانع مردان از ورودی جهانی هم سخت‌تر و به گونه‌ای است که کسی را به قهرمانی آسیا نبرند.

او در مورد مسابقه انتخابی تیم ملی بیان کرد: مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و جهان و بازی‌های داخل سالن آسیا را داریم اما فدراسیون تنها یک مسابقه در نظر گرفته و نتیجه می‌گیریم که اصلا به داخل سالن اهمیت نمی‌دهد. اگر مهم بود چند مسابقه تدارک می‌دید. برای پیاده‌روی و صحرانوردی لیگ گذاشتند اما خروجی شان چه بود؟ مگر تا به حال پیاده‌روی مدال  آسیایی کسب کرده‌ایم؟ ما در داخل سالن مدال‌های زیادی گرفته‌ایم. من پنج بار ورودی جهانی را به دست آوردم. با این حساب آیا مسابقات داخل سالن برای فدراسیون مهم نیست؟ رئیس فدراسیون و کسانی که این رکوردها را در نظر گرفته‌اند باید پاسخگو باشند.

قاسمی افزود: برخی رشته‌ها مورد نظر فدراسیون بوده و ورودی آنها را آسان در نظر گرفته اند تا همان‌ها را به قهرمانی آسیا  ببرند. فدراسیون دروغ نگوید که بر اساس رنکینگ انتخاب کرده‌اند. اگر بر اساس رنکینگ بوده پس چرا چند ماده با ورودی‌های جهانی فاصله دارند؟ مشخص است که برنامه‌ریزی شده است.

او در مورد اینکه فدراسیون می‌تواند تعدادی از ورزشکاران را به صورت سهمیه آزاد راهی مسابقات کند، بیان کرد: فدراسیون دوومیدانی نمی‌تواند ۱۰ نفر را سهمیه آزاد ببرد؟ اگر نفری ۵۰ میلیون تومان هم هزینه کند در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود که پول یک ماشین ایران خودرو است، یعنی حاضر نیست اندازه پول یک ماشین برای قهرمانی آسیا سرمایه‌گذاری کند؟ می‌گویند حساب‌هایمان به خاطر مالیات بسته شده اما نمی‌توانند اسپانسر بگیرند؟ بقیه ورزشکاران تمرین نمی‌کنند، انگیزه و آینده ندارند که فقط همان پنج نفر را به مسابقات می‌برند؟

قاسمی در مورد برنامه خود برای کسب ورودی قهرمانی داخل سالن آسیا گفت:  ۶۰ متر سرعت چند مسابقه می‌خواهد، آن هم با وجود رکوردهای اعلام شده فدراسیون که به نظرم سخت‌تر از ورودی جهانی است. قهرمان جهان هم نمی‌تواند با یک مسابقه این رکورد را بزند. از طرفی ورزشکاران در فصل بدنسازی هستند و باید چندین مسابقه برگزار شود، حتی به برگزاری زودهنگام مسابقات اعتراض کردیم اما جوابی ندادند و نتیجه می‌گیریم که پنج نفر را از قبل انتخاب کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها