کد خبر: 625170
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۰:۱۶
| |

کارگردان تاپ گان ماوریک، پروزا را به پیست اتومبیلرانی می‌آورد؛

بازگشت فرمول یک به پرده سینماها؛ این ‌بار با برد پیت

یک فیلم اکشن درباره تیم خیالی APXGP و دو راننده آن، سانی هیز و جاشوا پیرس، با بازی برد پیت و دامسون ادریس در حال ساخت است.

بازگشت فرمول یک به پرده سینماها؛ این ‌بار با برد پیت
کد خبر: 625170
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۱۰:۱۶

جوزف کوسینسکی، کارگردان فیلم پرتماشاگر تاپ گان: ماوریک این‌ بار وارد دنیای فرمول یک شده و این کار او علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و سینما را بسیار هیجان‌زده کرده است. مخصوصا وقتی فهمیدند ستاره این فیلم برد پیت است. نیویورک‌تایمز در حاشیه برگزاری گرندپری بریتانیا گزارشی در رابطه با تولید این فیلم منتشر کرده که بسیار خواندنی و جذاب است. 

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از نیویورک‌تایمز، یک فیلم جدید اکشن در حاشیه گرندپری در حال فیلمبرداری است و با کمک لوئیس همیلتون توسط کارگردان فیلم «تاپ گان: ماوریک» ساخته می‌شود.

هالیوود در طول سال‌ها فیلم‌هایی با محوریت مسابقه اتومبیلرانی تولید کرده است. «Grand Prix»، «Le Mans»، «Days of Thunder» و «Ford v Ferrari» وجود داشته‌اند.

جدیدترین اثر که البته هنوز بدون عنوان است با همکاری استودیوهای اپل، پلان بی‌اینترتینمنت و جری بروکهایمر فیلمز در دنیای فرمول 1 ساخته می‌شود. درباره تیم خیالی APXGP و دو راننده آن، سانی هیز و جاشوا پیرس، با بازی برد پیت و دامسون ادریس.

او در مصاحبه‌ای با Sky Sports F1 گفت: پیت نقش «مردی را بازی می‌کند که در دهه 90 مسابقه می‌داد. کسی که تصادف وحشتناکی داشت و بعد از این عرصه ناپدید می‌شود و سپس در رشته‌های دیگر مسابقه می‌دهد».

دوست او با بازی خاویر باردم، مالک تیم است. آنها آخرین تیم هستند؛ در رتبه‌های 21، 22 در جدول. آنها حتی یک امتیاز کسب نکرده‌اند تا اینکه یک پدیده جوان که توسط دامسون بازی می‌شود، وارد می‌شود و حضور او جنجال‌های زیادی در پی دارد.

کارگردان فیلم، جوزف کوسینسکی است. کسی که از جمله فیلم‌هایش می‌توان به «تاپ گان: ماوریک»، «ترون: میراث» و «فراموشی» اشاره کرد. او گفت که از طرفداران «گراند پریکس» و «لمانز» بوده است.

او گفت: «ما در مسابقات واقعی با رانندگان واقعی درگیر شدیم و این مطمئنا مساله الهام‌بخشی برای من در ایده‌پردازی این پروژه بود که تقریبا دو سال از پیش‌تولید آن می‌گذرد». او ادامه داد: «من انجام پروژه‌های بلندپروازانه را دوست دارم و این احتمالا بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ای است که تا به حال انجام داده‌ام. هدف ما ساختن یکی از معتبرترین فیلم‌های مسابقه‌ای است.»

در پیست سیلورستون برای جایزه بزرگ بریتانیا و در پیست هونگارورینگ برای جایزه بزرگ مجارستان، اولین بازدید از پیست‌های متعددی که عوامل فیلم در سال جاری می‌خواهند در آنجا فیلمبرداری کنند، صورت گرفت. تیم خیالی APXGP یک گاراژ در پیت لین را اشغال کرد، جایگاه تایمینگ دیوار گود خود را داشت و موتورخانه در پادوک.

این تیم در آخر هفته با اتومبیل‌های مشکی و طلایی در مسیر حرکت کردند. تیم کوسینسکی روی یک نسخه از مرسدس AMG کار کرد تا بتواند اتومبیل‌های فرمول 2 را به یک نسخه مشابه فرمول 1 تبدیل کند. ماشینی که دارای 15 پایه دوربین است.

دوربین‌های قرار گرفته در اطراف پیست، فیلم‌های مسابقه‌ای در چندین گرندپری در طول فصل را ضبط می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های توسعه یافته در فیلمبرداری «Top Gun: Maverick»، اتومبیل‌های APXGP به نظر می‌رسد که در یک مسابقه هستند.

برد پیت گفت: «فیلم باید تا جایی که می‌توانیم معتبر باشد. دوربین‌ها را می‌بینید که در سراسر ماشین نصب شده‌اند. عکس‌ها هم هستند. شما هرگز سرعت را ندیده‌اید، هرگز نیروهای گرانشی مانند این را ندیده‌اید. واقعا هیجان‌انگیز است.»

لوئیس همیلتون، راننده مرسدس بنز و هفت بار قهرمان فرمول 1، یک تهیه‌کننده اجرایی است که با کوسینسکی همکاری می‌کند تا به اصالت فیلم کمک کند.

همیلتون گفت: «من با جو وقت زیادی گذراندم و سعی کردم مطمئن شوم بهترین موقعیت‌های دوربین را داریم. نرخ فریم متفاوت است، بنابراین سریع‌تر به نظر می‌رسد، سریع‌تر از تلویزیون. شما خواهید دید که جو با جت‌های جنگنده در «Top Gun: Maverick » چه کرد. این یک کار بسیار حماسی بود. آوردن آن فناوری و دیدگاه به دنیای ما (فرمول یک)، شگفت‌انگیز خواهد بود.»

همیلتون تحت تاثیر مهارت‌های رانندگی پیت قرار گرفته است. این بازیگر 59 ساله قبل از اینکه به فرمول 2 برسد، برای این نقش با راندن ماشین در کارتینگ و ماشین‌های چرخ‌ باز آموزش دید.

همیلتون گفت: «ما یک روز را با هم در یک پیست در لس‌آنجلس تمرین انجام دادیم و عملکرد او در مقایسه با کسی که مسابقه نداده بود واقعا تحسین‌برانگیز بود. او قطعا یک چشم تیزبین دارد. او عاشق تماشای MotoGP است (مسابقات موتورسیکلت گرندپری) بنابراین او همیشه یک علاقه‌مند به مسابقات بوده است و می‌توانید ببینید که او در خطوط مسابقه مهارت دارد. او قطعا به‌طور کامل روی آن تسلط دارد. دیدن این مساله خوب بود.»

در سیلورستون، پیت در جلسه توجیهی رانندگان، یک جلسه قبل از مسابقه با مدیر مسابقه F.I.A.، هیات حاکمه ورزش شرکت کرد تا در مورد مسائل مربوط به قبل از آغاز رویداد و هر چیزی که ممکن است نگرانی برای آخر هفته باشد، بحث کند. جورج راسل، هم‌تیمی همیلتون در مرسدس گفت که حضور پیت کاملا باورنکردنی است.

راسل می‌گوید: «تنها زمانی که می‌توانید در کنار آن افراد باشید، چه تام کروز، چه برد پیت یا راجر فدرر، هر کسی که به اندازه کافی خوش شانس بودید که ملاقات کنید، متوجه می‌شوید که آنها فقط انسان‌های عادی هستند. او در اطراف شوخی می‌کرد، اوقات خوشی می‌گذراند و فقط یکی از پسرها بود.»

از زمانی که شرکت Liberty Media Corporation کنترل فرمول 1 را در سال 2017 به دست گرفت، حضور جهانی این ورزش تغییر کرده است. همیلتون با اشاره به مجموعه مستند «Drive to Survive» در فرمول 1 گفت: «ما قبلا کار و تاثیر عالی نمایش نتفلیکس را دیده‌ایم و فکر می‌کنم این فیلم آن را به ارتفاعات جدیدی فراتر از آن خواهد برد.»

استفانو دومنیکالی، مدیر اجرایی و رییس فرمول 1 گفت که فرصت برای فیلمی درباره این ورزش «آنقدر خوب است که نمی‌توان آن را رد کرد.»

او گفت: «وقتی در مورد امکان این فیلم با ما صحبت شد، فکر کردم این یک راه فوق‌العاده دیگر برای طرفداران خواهد بود تا ببینند ما چه ورزش شگفت‌انگیزی داریم و امیدوارم دریچه این ورزش را به روی مخاطبان گسترده‌تری از آنچه اکنون داریم، باز کنیم.»

او ادامه داد: «اما ما واضح گفته‌ایم و تیم اپل کاملا موافق است: برای نشان دادن فرمول 1 واقعی باید تصاویر اصالت داشته باشد و معتبر باشد. بنابراین این واقعیت که صحنه‌های فیلم در آخر هفته‌های جایزه بزرگ فیلمبرداری می‌شوند، به درام و اعتبار فیلم می‌افزاید.»

محمد بن سلیم، رییس F.I.A گفت که سازمان او تمام تلاش خود را برای کمک به کوسینسکی و تیمش انجام می‌دهد تا «به چیزی دست یابند که هم خودشان و هم خود ورزش می‌توانند به آن افتخار کنند.»

او گفت: «ما توانسته‌ایم با هم کار کنیم تا دسترسی بی‌سابقه‌ای به لحظات زنده فراهم کنیم، کاری که مطمئنم قبلا در این سطح در یک پروژه فیلمبرداری انجام نشده است.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها