کد خبر: 240860
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت:

متوسط افزایش سالانه عرضه نیروی انسانی بیش از یک میلیون نفر خواهد بود

جلسه پیگیری راهکارهای ارتباط دانشگاه و صنعت با موضوع بحث و بررسی پیرامون «طرح تاپ» هفته جاری با حضور برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

متوسط افزایش سالانه عرضه نیروی انسانی بیش از یک میلیون نفر خواهد بود
کد خبر: 240860
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۳ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| برات قبادیان با شرح دادن طرح تاپ (طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) اعلام کرد: این طرح امضا شده است و سامانه اجرایی آن ظرف 3 ماه آینده راه اندازی خواهد شد. این طرح، یک طرح زیربنایی است که کارشناسان متعددی اعم از کارشناسان وزارت صمت، اساتید دانشگاه و بزرگان صنایع و نهادها در پیگیری و تدوین این طرح مسئولیت داشته اند. این طرح پژوهش­های کاربردی تمامی رشته­ها را مستقیما به محل اجرای آن می برد و اگر رشته ای موجود باشد که کاربردی در محل کار نداشته باشد، باید مشخص شود که اصلا چرا این رشته ایجاد شده است و اگر کاربردی ندارد، وزارت علوم باید پاسخگو باشد.

وی افزود: در سامانه مذکور، حدود 100 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ که اعلام حضور کرده­اند و این سامانه شامل صنعت و همچنین تجارت و نیز تمام خدماتی است که می‌توانند از طریق یک بنگاه اقتصادی برای تمام رشته‌ها و حتی رشته هایی نظیر علوم انسانی نیز طرح مساله کند. هدف کلی این طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در کشور است.

قبادیان با بیان اینکه پیش بینی می شود در دوره اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متوسط افزایش سالانه عرضه نیروی کار جدید در کشور بیش از یک میلیون نفر باشد که بیش از 64 درصد آن دارای تحصیلات دانشگاهی خواهند بود، گفت: وجود چنین منابع انسانی دانش­آموخته­ای به عنوان طرف عرضه، سرمایه بی نظیری برای طرف تقاضا به منظور کار آفرینی، توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار است مشروط بر اینکه این منابع انسانی به صورت تخصصی دسته بندی شده و علاوه بر آموزش­های دانشگاهی، از نظر مهارت آموزی مورد نیاز طرف تقاضا نیز توانمند شوند.

در پایان این جلسه و طی پرسش و پاسخی که بین دانشجویان مطرح شد، این مساله مورد توجه قرار گرفت که کمترین ماحصل اجرای طرح تاپ، ایجاد یک BIG DATA برای مساله ارتباط دانشگاه و صنعت و حل مشکلات موجود در بنگاه های اقتصادی کشور است؛ چیزی که تا کنون موجود نبوده و امید است با این اطلاعات مشکلات و معضلات بنگاه های اقتصادی کشور شناسایی و با توجه به پتانسیل محققین داخلی این معضلات برطرف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها