کد خبر: 271419
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

در صورت فوت پدر امور مالی طفل با چه کسی است؟

برادر بنده 2 سال پیش فوت کردند و 2 فرزند کمتر از سن 10 سال به یادگار گذاشتند اما همسر ایشان پس از فوت برادرم مجددا ازدواج کرده است. آیا عموهای کودکان می‌توانند از دادگاه تقاضا کنند مبالغی را از منابع درآمدی به حساب این 2 کودک منظور کنند؟

در صورت فوت پدر امور مالی طفل با چه کسی است؟
کد خبر: 271419
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: با سلام و احترام؛ برادر بنده 2 سال پیش فوت کردند و 2 فرزند کمتر از سن 10 سال به یادگار گذاشتند اما همسر ایشان پس ازفوت برادرم مجددا ازدواج کرده است. با توجه به اینکه همسر او از بیمه حقوق دریافت می‌کند و مبالغی را هم بابت کرایه خانه دریافت می‌کند، آیا عموهای کودکان می‌توانند از دادگاه تقاضا کنند مبالغی از این منابع درآمدی به حساب این 2 کودک واریزشود؟

پاسخ: با سلام؛ سوال مطرح شده دارای ابهاماتی است مانند اینکه آیا بچه‌ها ولی (پدر بزرگ پدری) دارند یا خیر؟، آیا مادر قیم است؟ و اینکه حضانت بچه‌ها بر عهده چه کسی است؟

اما با این وجود باید گفت که در صورت فوت یکی از ابوین حضانت با دیگری است.

قابل توجه اینکه در این حالت مادر نسبت به سایرین در قیمومیت اولویت دارد. با این فرض دیگران حق دخالت در امور مالی طفل را ندارند ولی اگر عموها در این زمینه قصور یا کوتاهی مشاهده کنند باید به دادسرای امور سرپرستی مراجعه و مراتب را اعلام کنند که در این حالت اداره سرپرستی وارد تحقیقات و بررسی موضوع خواهد شد.

اما با توجه به ازدواج مجدد مادر، عموها می‌توانند عزل مادر را در زمینه قیمومیت از مرجع قضایی خواستار شوند که در این صورت چنانچه مادر مصلحت امور طفل را رعایت نکرده باشد، از قیمومیت عزل خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها