کد خبر: 534272
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۱:۵۹
| |

دو نماینده مجلس تاکید کردند:

موضوع زنان مغفول مانده است

دو نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به حوزه زنان بیان کردند که طبق برنامه ششم باید لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شد که تاکنون اقدامی برای تدوین آن صورت نگرفته است.

موضوع زنان مغفول مانده است
کد خبر: 534272
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۰:۲۱:۵۹

عبدالحسین روح الامینی،دو نماینده مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز(سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: مسائل زمین مانده در حوزه زنان سرپرست خانوار اهمیت زیادی دارد که باید موانع آن رفع شود. به گونه ای عمل شود که به جای اینکه به خانواده های آسیب پذیر و زنان سرپرست خانواده ماهی بدهیم، ماهیگیری به آن ها یاد بدهیم و عملکرد دستگاه ها و برنامه های آن ها به سمتی برود که باعث کاهش آسیب ها شود نه افزایش آن ها.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این که ما به آن ها توجه کنیم خوب است اما این توجه با عدم هماهنگی دستگاه های مختلف نباید منجر به افزایش این آمارها شود.

حسین گودرزی نماینده درود و ازنا نیز با انتقاد از وزارت کشور در زمینه برگزاری جلساتی در حوزه راهبری زنان گفت: برای مطلع شدن از آمار زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست باید به مراجعه‌کنندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رجوع کنیم که همین نشان‌دهنده نگاه تقلیلی ما به زنان است با وجود اینکه جایگاه زنان در جامعه را بسیار مهم می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع زنان مغفول مانده است. در طول برنامه ششم باید لایحه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شد که تاکنون اقدامی برای تدوین آن صورت نگرفته در حالی است که توجه به زنان کار رکنی، پایه‌ای و اساسی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها