کد خبر: 614295
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۵:۵۵:۱۱
| |

احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها با افزایش دما

به گفته سرپرست اداره کل منابه طبیعی لرستان، با توجه به افزایش در تابستان، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان وجود بیشتر می‌شود.

احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها با افزایش دما
کد خبر: 614295
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ ۱۵:۵۵:۱۱

حسین میرزایی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، در جلسه پیشگیری و مقابله با وقوع حریق در مراتع و عرصه‌های جنگلی و طبیعی لرستان گفت: با  تجمیع و همگرایی دستگاه‌ها و شناسایی گروه‌های جهادی و استفاده از تشکل­‌های مردم نهاد می­‌توانیم گام‌های مؤثری در مرتفع کردن مشکلات برداریم.

به گزارش ایسنا، او گفت: در عرصه­‌های جنگلی و مراتع مواد قابل اشتعال وجود دارد که باید با مدیریت منابع طبیعی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی این اداره‌کل نسبت به پاکسازی آن‌ها اقدام کنند.

میرزایی تغییر اقلیم، ریزگردها، خشکسالی و... را از جمله دلایل باعث زوال بلوط دانست و افزود: باید راهبردی وجود داشته باشد که هم دولت و هم تشکل‌ها در راستای حفظ و احیا منابع طبیعی کوشا باشند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به بیمه بی‌نام تشریح کرد: کسانی که می‌خواهند با منابع طبیعی همکاری داشته باشند باید با ورود به سامانه همیار طبیعت ثبت‌نام کنند تا در موقعی که خدایی ناکرده خسارات جانی و مالی به آن‌ها وارد شد، از طریق دولت بتوانند حمایت شوند و البته از تشکل‌های مردم نهاد تقاضا دارم که برای هر شهرستان نیروهای مردمی و فعال را به اداره کل معرفی کنند.

وی در خصوص شناسایی مناطق بحرانی، ایجاد آتش‌برها، ایجاد پایگاه‌های اطفاء حریق، جذب نیروهای گشت مراقبت با ابلاغ قرارداد، استفاده از نیروهای بسیج تحت عنوان دیده‌بان حریق، نصب تابلوهای حریق هشدار دهنده، چاپ پوستر و پخش آن در روستاها، آموزش سمن­‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و همچنین دوره آموزشی در مدارس و دهیاران توضیحاتی ارائه کرد.

میرزایی فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما را مهم برشمرد و اظهار کرد: استفاده از پهبادها برای رصد کردن و پایش جنگل‌ها در مواقع آتش‌سوزی‌ها و فصول خشک بسیار حائز اهمیت است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها