کد خبر: 236933
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان شن با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت زابل را فرا گرفت

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان گرد و خاک با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت زابل در شمال استان را فرا گرفت و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به بیش از 19 برابر حد مجاز برسد.

طوفان شن با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت زابل را فرا گرفت
کد خبر: 236933
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌محمود دیانتی با اشاره به آخرین وضعیت جوی سیستان و بلوچستان، گفت: صبح امروز وزش طوفان و گردوخاک با سرعت 104 کیلومتر بر ساعت موجب شد تا دید افقی در ایستگاه فرودگاهی زابل به 900 متر کاهش یابد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به‌ 2853 میکروگرم بر مترمکعب معادل 19 برابر حد مجاز برساند‌.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط کیفی هوای زابل برای تمام گروهای سنی ناسالم است و توصیه می شود تا مردم از ترددهای غیر ضروری در فضاهای باز خودداری کنند، افزود: وزش این طوفان موجب کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی شمال استان شده است، به طوری که بیشترین کاهش دید از محورهای منتهی به شهرستان زهک و هیرمند گزارش شده است‌.

دیانتی ادامه داد: وزش باد شدید و گردوخاک در زهک نیز سبب شد تا دید افقی در محل ایستگاه هواشناسی این شهر به 300 متر کاهش یابد و کیفیت هوای این شهر نیز به شدت کاهش یابد. گردوخاک حاصل از طوفان زابل سبب شده تا گردوغبار گسترده شهر زاهدان در مرکز استان را فرا گیرد و دید افقی این شهر به 2500 متر کاهش دهد. علاوه بر این وزش باد و گردوخاک سایر شهرهای شمالی استان شامل هیرمند، هامون و نیمروز را نیز فرا گرفته است‌.

دیانتی ادامه داد: فردا نیز وزش این باد شدید در نواحی شمال استان ادامه دارد. توفان علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا در شهرهای شمال استان موجب کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده ای در محورهای زابل-زاهدان، زابل-نهبندان و زاهدان-نهبندان و زاهدان - بم و محورهای مواصلاتی غرب استان نیز می شود‌.

رییس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در مدت وزش بادهای شمالی، در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار پیش بینی می شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد‌. از امروز دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود 8 تا 10 درجه کاهش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها