کد خبر: 242871
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی مطرح کرد:

عوامل موثر بر افزایش قیمت مرغ

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی مطرح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ، اعتراضات اخیر کامیون‌داران و نرسیدن به موقع نهاده است که در بحث حمل و نقل رخ داده و باعث افزایش هزینه تولید شده است.

عوامل موثر بر افزایش قیمت مرغ
کد خبر: 242871
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا جوادی مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی، در خصوص علل افزایش قیمت مرغ، اظهار کرد: علل افزایش قیمت مرغ به کمبود دان مرغ و افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور باز می‌گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر ماشینی که نهاده حمل می‌کند، کرایه خود را افزایش داده و این امر خود به تنهایی باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است.

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع کالاهای اساسی باید اشاره کرد که به اندازه کافی ذخیره‌سازی صورت گرفته است. لذا گوشت قرمز به صورت منجمد به اندازه کافی موجود است و می‌توان حتی به کشور وارد کرد.

وی اضافه کرد: اتفاقاتی که در حوزه داخلی رخ می‌دهد سبب شده که واحدهایی که در بخش جوجه‌ریزی و تولید مرغ فعالیت می‌کردند، با نگرانی تامین نهاده روبه‌رو شوند و با اطمینان جوجه‌ریزی را انجام ندهند.

مدیر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی با اشاره به فصل‌های جوجه‌ریزی تصریح کرد: این اقدام در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه رخ می‌دهد و با توجه به جوجه‎ریزی که در امسال شاهد بودیم به نظر می‌رسد که یک مقداری با نیاز بازار هم‌خوانی داشته باشد و این‌که چرا قیمت بالاست، متاثر از افزایش قیمت نهاده‌ها بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها