کد خبر: 188251
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۵۵:۰۰
| |

انتخابات مالزی؛

درخواست رهبر اپوزیسیون مالزی به نفع رقیب سابق

رهبر زندانی اپوزیسیون مالزی، کمتر از 24 ساعت به زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور، از رای‌دهندگان خواست تا به رقیب سیاسی سابقش رای دهند.

درخواست رهبر اپوزیسیون مالزی به نفع رقیب سابق
کد خبر: 188251
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۸ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی که ائتلاف سیاسی "باریسان ناسیونال" او به مدت بیش از شش دهه قدرت را در اختیار داشت، با پیوستن نیروهای انور ابراهیم، رهبر اپوزیسیون زندانی مالزی و ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق این کشور برای برکنار کردن او، با چالش مواجه شده است.

به گزارش رویترز، ائتلاف نجیب در این انتخابات با ریسک بسیار بزرگ‌تری نسبت به رقابت‌های انتخاباتی پیشین روبه‌رو است و تحلیلگران هشدار داده‌اند که عملکرد ضعیت می‌تواند شورشی داخلی را علیه او به دنبال داشته باشد.

انور ابراهیم در بیانیه‌ای که از بیمارستانی در کوالالامپور آن را منتشر کرد، گفت: از همه شما می‌خواهم که به جنبش مردم بپیوندید و خواستار تغییرات شوید.

انور ابراهیم از سال 2015 به اتهام لواط در زندان به سر می‌برد و انتظار می‌رود که در 8 ژوئن محکومیتش به پایان رسیده و آزاد شود. هواداران او اتهامات مطرح شده علیه وی را دارای انگیزه سیاسی می‌داند.

انور ابراهیم و ماهاتیر محمد، رقیب سیاسی سابق او در سال 2016 تصمیم گرفتند خصومت‌های میان خود را کنار گذاشته و برای برکناری نجیب رزاق با یکدیگر متحد شوند.

انور اظهار کرد، شراکت او و ماهاتیر "بزرگ‌ترین نگرانی" حزب حاکم است.

با این وجود نجیب در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های حامی دولت تلویزیون مالزی گفته است که از پیروزی‌اش در انتخابات مطمئن است.

رای‌گیری انتخابات سراسری مالزی، فردا (9 ماه مه) آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها