کد خبر: 253156
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۳۳:۰۰
| |

برگزاری شب یلدا با حضور ایرانیان مقیم چین در پکن

آیین گرامیداشت «شب یلدا» با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین، دانشجویان، تجار و ایرانیان مقیم این کشور، شب گذشته در موزه میراث ناملموس پکن برگزار شد.

برگزاری شب یلدا با حضور ایرانیان مقیم چین در پکن
کد خبر: 253156
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در این آیین که تا پاسی از شب ادامه داشت، ایرانیان مقیم چین در کنار خانواده هایشان، با برگزاری برنامه های متنوع یلدا را گرامی داشتند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در این آیین با اظهار خوشحالی از حضور میان ایرانیان مقیم چین گفت: ایرانیان مقیم خارج، از سرمایه های کشور هستند.


«محمد کشاورززاده» تصریح کرد «ارج نهادن به ایرانیان مقیم خارج»، جزو سیاست های دولت جمهوری اسلامی و همچنین وزارت امور خارجه است.


وی سربلندی ایرانیان مقیم را سربلندی کشور عنوان کرد و افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، حامی همیشگی شما ایرانیان مقیم است.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین یکی از سفارشات همیشگی وزیر امور خارجه را رسیدگی به امور ایرانیان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با کمک همکاران، بتواند در خدمت ایرانیان مقیم باشد.


وی به خانواده های ایرانی مقیم چین هم توصیه کرد حتما زبان فارسی را به کودکانشان بیاموزند و افزود: زبان فارسی از سرمایه های مهم و بزرگ ما ایرانیان است.


سفیر ایران در چین موسیقی ایرانی را ریشه در اعماق تاریخ عنوان کرد و افزود: خوشحال هستم که شبی یلدا را در یک مرکز فرهنگی جشن می گیریم.


کشاورززاده فرهنگ، موسیقی و هنر را پیوند دهنده ملت ها و کشورها عنوان کرد و افزود: هنر زبان گویای ما است هنر و موسیقی به ویزا و پاسپورت احتیاج ندارد و خیلی راحت از کشوری به کشوری دیگر و از دلی به دلی دیگر سفر می کنند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: امیدوارم شما ایرانیان مقیم، سفیر سربلندی ملت ایران باشید.


اجرای موسیقی سنتی و دف نوازی، برنامه های سرگرم کننده و آموزنده برای کودکان، اجرای مسابقه و شعر خوانی از جلوه های بارز این مراسم بود.


این مراسم با همت موسسه گنج پارسی و با همکاری مجمع دانشجویان پکن برگزار شد.


در این مراسم علاوه بر ایرانیان مقیم چین، شماری از شهروندان چینی دوستدار فرهنگ و آیین های ایرانی نیز حضور داشتند.


همزمان با برپایی آیین شب یلدا در موزه میراث ناملموس پکن، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و فرش کشورمان نیز در این موزه دایر شده بود.


در این نمایشگاه انواع قالیچه و تابلو فرش به معرض دید علاقه مندان در آمده بود.


در فرهنگ چین شبی به نام 'دونگ جی' به معنای آغاز زمستان وجود دارد که در این شب مردم چین نیز مانند شب یلدای ایرانیان، تا پاسی از شب بیدار مانده و آن را جشن می گیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها