کد خبر: 478851
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۰:۵۲:۰۰
| |

وزیر خارجه پاکستان:

همسویی مواضع تهران-اسلام‌آباد درباره صلح افغانستان مثال‌زدنی است

شاه محمود قریشی روز پنجشنبه پیش از عزیمت به مشهدمقدس، مهمترین نکات دیدارهای خود در تهران و مذاکرات با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

همسویی مواضع تهران-اسلام‌آباد درباره صلح افغانستان مثال‌زدنی است
کد خبر: 478851
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۲ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه پاکستان سفر خود به ایران را آغاز مرحله جدید در توسعه روابط دو کشور توصیف کرد و افزود: همسویی مواضع تهران و اسلام‌آباد درباره صلح در افغانستان کم‌نظیر و مثال زدنی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز پنجشنبه پیش از عزیمت به مشهدمقدس، مهمترین نکات دیدارهای خود در تهران و مذاکرات با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

وی با ابراز خرسندی از نشست‌های پربار با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس ایران، گفت: طرفین بر این مهم متفق القول بودند که طی کمتر از 3 سال اخیر روابط ایران و پاکستان با پیشرفت بسیار خوشایند و قابل اطمینانی همراه بوده است.

قریشی اظهار داشت: به عمق روابط برادرانه دو کشور اضافه شده و همچنین توافق شد که ایران و پاکستان برای تحکیم تعاملات و کمک به افزایش تماس‌ها با یکدیگر همکاری‌های پارلمانی را نیز تقویت کنند.

وی با اشاره به معضل افراط گرایی علیه اسلام در کشورهای غربی و تشدید اقدامات موهن علیه مقدسات مسلمانان، گفت: قرار شد مجالس ایران و پاکستان گام‌های هماهنگ برای روشنگری علیه اسلام‌هراسی و تدوین راهکار مشترک برای مقابله با این پدیده بردارند.

وزیر امور خارجه پاکستان به بررسی آخرین تحولات مربوط به افغانستان و تحولات پیرامون امنیت منطقه در دیدار با همتای ایرانی خود اشاره کرد و افزود: نگاه تهران و اسلام‌آباد و همسویی در مواضع آنان درباره افغانستان در مقایسه با گذشته، کم‌نظیر و مثال زدنی است.

وی امضای توافقنامه ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی میان ایران و پاکستان همزمان با افتتاح سومین گذرگاه رسمی را آغاز مرحله جدید در توسعه روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: دستاورد سفر به ایران بسیار پربار و اطمینان بخش است و ما شاهد گشایش روزنه‌ای جدید برای گسترش همکاری‌های دوجانبه هستیم.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان و اعضای هیات همراه وی در سومین روز از سفر رسمی به ایران، پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های کشورمان، دقایقی پیش با بدرقه «سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه کشورمان و مدیرکل غرب آسیا، تهران را به مقصد "مشهدمقدس" ترک کردند و قرار است به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا (ع) نیز مشرف شوند.

این سومین سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران در طول 3 سال گذشته است. قریشی در سوم دیماه 97 و 21 دیماه 1398 دو سفر رسمی به ایران داشت. وی در آخرین سفر خود ضمن حضور در مشهد مقدس و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به تهران رفت و سپس دیدارهای مهمی با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها