کد خبر: 529759
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۳۶:۵۱
| |

گزارش واشنگتن پست:

چین از شبکه‌های اجتماعی غربی داده جمع‌آوری می‌کند

واشنگتن پست گزارش داد، چین سعی دارد با استفاده از بخش‌هایی از شبکه نظارت بر اینترنت داخلی خود، اقدام به استخراج داده‌هایی از شبکه‌های اجتماعی غربی کند تا درباره اهداف خارجی اطلاعاتی به دست بیاورد.

چین از شبکه‌های اجتماعی غربی داده جمع‌آوری می‌کند
کد خبر: 529759
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۳۶:۵۱

روزنامه واشنگتن‌ پست با بررسی صدها مورد از اسناد مناقصه، قراردادها و پرونده‌ شرکت‌ها گزارش داد که چین از نرم‌افزار تحلیل افکار عمومی خود که برای تشخیص اطلاعات حساس به صورت آنلاین به کار می‌رود، استفاده می‌کند تا ازطریق بسترهای آمریکایی مانند توییتر، درباره اهداف خارجی اطلاعات کسب کند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت روزنامه هیل به نقل از این گزارش واشنگتن پست نوشت، چین علاوه بر استفاده از نرم‌افزار فعلی خود، در حال سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های پیچیده‌تری است که به جاه‌طلبی‌هایش کمک کند. یک نرم‌افزار اجتماعی دولت چین به ارزش ۳۲۰ هزار دلار، در حال استخراج اطلاعاتی درباره روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های دانشگاهی خارجی در فیسبوک و توییتر است.

همچنین نرم‌افزارهای دیگری نیر برای تحت نظر گرفتن زبان خارجی در هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ توسعه یافته‌اند؛ این در حالی است که جامعه بین‌المللی، نقض ادعایی حقوق بشر توسط چین در این دو منطقه را محکوم کرده است. به گزارش واشنگتن پست، این عملیات‌ها از اوایل۲۰۲۰ در جریان بوده‌اند.

یکی از این برنامه‌ها با نام "بستر تحلیل کارکنان خارجی" که برای چین ۳۰۰ هزار دلار هزینه داشته، طراحی شده است تا در بسترهایی نظیر توییتر، فیسبوک و یوتیوب، به استخراج داده‌هایی درباره "روزنامه‌نگاران مطرح غربی" و "اشخاص کلیدی در محافل سیاسی، تجاری و رسانه‌ای‌" بپردازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها