کد خبر: 621198
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۴:۱۵:۳۸
| |

گزینه موردنظر آمریکا برای ریاست ناتو کیست؟

دولت بایدن از رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد که ریاست ناتو را برعهده بگیرد.

گزینه موردنظر آمریکا برای ریاست ناتو کیست؟
کد خبر: 621198
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۴:۱۵:۳۸

تلگراف نوشت:  جو بایدن بر این باور است که «اورسولا فون در لاین» به نهادهای اطلاعاتی آمریکا بیشتر از سازمان های اروپای غربی اعتماد دارد. به همین خاطر گزینه مورد علاقه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای دبیرکل بعدی ناتو او است.

به گزارش شفقنا به نقل از راشاتودی، بایدن و فون در لاین در چند سال گذشته بر سر مسائلی مانند چین، اوکراین و تغییرات آب و هوایی پیوند محکمی ایجاد کرده اند. به گفته یکی از منابع این روزنامه، کاخ سفید از اینکه رئیس کمیسیون اروپا اخیراً به جای اعتماد به آژانس‌های اروپایی که نتوانسته بودند عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به درستی ارزیابی کنند، ترجیح داد «به واشنگتن برای اطلاعات تکیه کند»، از او تشکر کرد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فون در لاین احتمالاً می‌تواند از حمایت امانوئل ماکرون، یکی دیگر از بازیگران کلیدی ناتو، به دلیل تسلط وی به زبان فرانسوی هم برخوردار شود. روز سه شنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل فعلی ناتو تایید کرد که دوره تصدی وی که قرار بود در اواخر سپتامبر به پایان برسد، برای یک سال دیگر تمدید شده است. این نروژی از سال 2014 ریاست بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده را برعهده داشته و دوره او چهار بار تمدید شده است. با این حال به نظر می‌رسد با حمایت دولت آمریکا فون درلاین رهبر بعدی این بلوک نظامی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها