کد خبر: 193131
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

در صحن علنی مجلس مطرح شد:

انتقاد علی لاریجانی از دولت/ گرانی‌های اخیر را بررسی می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی از نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: در این خصوص تخلف صورت گرفته و باید جلساتی برای هماهنگی بین قوای مختلف تشکیل می‌شد.

انتقاد علی لاریجانی از دولت/ گرانی‌های اخیر را بررسی می‌کنیم
کد خبر: 193131
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد نحوه اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، نماینده دولت به بیان گزارشی در این خصوص پرداخت و گزارشی از افزایش تولید در بخش‌های مختلف را ارائه کرد و آن را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

علی لاریجانی در این میان خطاب به وی گفت: قرار بود جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار شود، چرا در انجام این مهم تعلل شد و این جلسات برگزار نشد؟

نماینده دولت در پاسخ به سوال رئیس مجلس اظهار داشت: این قانون در عمل اجرا شده اما دارای ابهاماتی است. ضمن اینکه مشخص نیست چه کسی مسئول انجام آن است و دبیرخانه در کجا باید تشکیل شود.

رئیس قوه مقننه در واکنش به اظهارات نماینده دولت تصریح کرد: قانون که ابهامی نداشته و صراحتا اعلام شده است و در آن توضیح داده شده که ستادی با حضور معاون اول دو قوه و نایب رئیس مجلس تشکیل شود.

اما اگر ابهامی هم داشت در دو، سه سال گذشته از ما در مورد آن می‌پرسیدید.

نماینده دولت در پاسخ خاطرنشان کرد: دولت می‌پنداشت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نهادسازی مناسبی دارد که طی آن می‌تواند اهداف ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی را در جهت تحقق اهداف آن جلو ببرد.

وی ادامه داد: ما قانون را در این چارچوب با دعوت از نایب رئیس مجلس و معاون اول قوه قضائیه اجرا کردیم و دولت اقداماتش را ذر این زمینه انجام داده است.

لاریجانی هم در واکنش به این سخنان ابراز داشت: در هر صورت تخلف صورت گرفته و توضیحات شما هم اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرد. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شد، اما قرار بود این جلسات برای هماهنگی قوا تشکیل شود و این قانون به دولت ابلاغ شده بود. دولت باید در جهت اجرای آن قدم برمی‌‌داشت.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس از گرانی های اخیر برخی کالاها انتقاد کرد که لاریجانی در پاسخ از برگزاری جلسه در هفته آینده برای بررسی این موضوع خبر داد.

سید تقی کبیری در تذکر شفاهی با استناد به ماده 110 آئین نامه گفت: با توجه به وضعیت اخیر گرانی برخی از کالاها از جمله خودرو ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یا غیرعلنی این موضوع را بررسی کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد رئیس مجلس نیز باید دستور ویژه ای برای بررسی این موضوع صادر کند.

لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع روز گذشته در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته و مقرر شد هفته آینده جلسه ای در این خصوص برگزار شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها