کد خبر: 193666
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

سیدرضا اکرمی:

مطیعی را جزو صنف مداحان نمی‌دانم/ جای انتقاد در نماز عید فطر نیست

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز به اشعار حاشیه‌ساز میثم مطیعی واکنش نشان داد.

مطیعی را جزو صنف مداحان نمی‌دانم/ جای انتقاد در نماز عید فطر نیست
کد خبر: 193666
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدرضا اکرمی گفت: «البته آقای مطیعی مداح رسمی کشور نیست. پارسال قصیده‌ای خواند و امسال هم قصیده سیاسی دیگری خوانده است. گهگاه در برخی از مجالس مثل ایام محرم بروز و ظهوری دارد ولی یک مداح حرفه‌ای و رسمی کشور نیست.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز علت پرداختن به نقد جناحی در تریبون‌های رسمی و ملی را نبود تحزب و تشکل در کشور دانسته و تشریح کرد: «من نمی‌پسندم که در مناسبت‌هایی چون روز جشن عید فطر به جای گرامی داشتن عید فطر و ماه مبارک رمضان رنگ و بوی سیاسی به این روز بدهیم و نقد سیاسی مطرح کنیم. نقد و انتقاد خوب است اما جای آن در نماز عید فطر نیست. جای آن دانشگاه و حوزه علمیه و مراسم گروه‌ها و جریان‌های سیاسی است. واقعا زیبنده نیست در روز عید فطری که همه باید به اتحاد و وحدت بیندیشیم، رنگ و بوی دیگری بدهیم. متاسفانه در کشور ما به دلیل نبود تشکل و تحزب که مسائل و نقدها را سیستماتیک مطرح کند، این نوع گرفتاری‌های اینچنینی پیدا می‌کنیم. گاهی می‌بینیم در مجلس ختم، مراسم عید فطر نقد و نظراتی بیان می‌شود که به خاطر نبود تشکل و تحزب قانونی و مدون است. بالاخره فضا آزاد است و هر کس هر چه دلش می‌خواهد می‌گوید. وقتی 20 روزنامه کشور را ارزیابی کنیم می‌بینیم که در برخی روزنامه‌ها بحث‌ها حالت جناحی و گروهی پیدا می‌کند و منافع ملی آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. مهم این است که در کشور به تشکل بها نمی‌دهیم و این مشکلات و حاشیه‌ها پیش می‌آید.»

وی در مورد ضرورت انتخاب دقیق مداحان تصریح کرد: «انتخاب مداحان بسیار مساله مهمی است. نماز عید فطر را رهبری اقامه می‌کنند، باید مهم بشماریم. اگر رهبری شرکت نمی‌کردند، فرق داشت.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها