کد خبر: 191643
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

نیما اقلیما کارگردان فیلم «امیر» در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

اولویتم ساخت فیلم است/ امیدوارم امسال «امیر» اکران شود

نیما اقلیما کارگردان فیلم «امیر» درباره اکران این فیلم گفت: «تمام تلاش و سعی من و همکارانم این است که بتوانیم امسال فیلم را اکران کنیم. البته این موضوع قطعیتی ندارد. منتظریم که «امیر» در جشنواره‌هایی که دعوت می‌شود حاضر شود و بعد از آن درباره اکران تصمیم قطعی بگیریم.»

اولویتم ساخت فیلم است/ امیدوارم امسال «امیر» اکران شود
کد خبر: 191643
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۰ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی پاکزاد- اولین ساخته نیما اقلیما فیلم «امیر» در جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش در‌آمد. «امیر» قرار است در بخش مسابقه جشنواره «کارلووی واری» در جمهوری چک هم حضور داشته باشد.

نیما اقلیما کارگردان فیلم «امیر» درباره حضور این فیلم در جشنواره «کارلووی واری» به اعتمادآنلاین گفت: «فیلم «امیر» اولین فیلم ایرانی نیست که در این جشنواره حضور خواهد داشت. قبل از این فیلم هم آثار دیگری در این فستیوال حضور پیدا کرده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به فیلم آقای صاحب‌زمانی و فیلم «بیست» عبدالرضا کاهانی اشاره کرد.»

او ادامه داد: «جشنواره «کارلووی واری» جزو فستیوال‌های «الف» دنیا محسوب می‌شود. جایگاه این جشنواره هم‌تراز با جشنواره‌هایی مثل «برلین» و «ونیز» است. البته فستیوال‌های ونیز، برلین و کن قدیمی‌تر و نسبت به ‌«کارلووی‌واری» شناخته‌شده‌تر هستند. اما جشنواره «کارلووی واری» نسبت به جشنواره‌های دیگر نگاه هنری‌تری دارد و توجهش به سینمای اروپای شرقی را در سال‌های اخیر حفظ کرده است.»

کارگردان فیلم «امیر» درباره زمان اکران این فیلم به اعتماد‌آنلاین گفت: «تمام تلاش و سعی من و همکارانم این است که بتوانیم امسال فیلم را اکران کنیم. البته این موضوع قطعیتی ندارد. در جشنواره‌هایی که دعوت می‌شود حاضر شود و بعد از آن درباره اکران تصمیم قطعی بگیریم. یکی از شانس‌های من در این پروژه همراهی تیمی فوق‌العاده بود. همه تیم طوری عمل کردند که انگار «امیر» فیلم خودشان است. خوشبختانه اتفاقات خوبی در این اثر رخ داد و نتیجه این همکاری فیلم «امیر» شد.»

این کارگردان سینما درباره اولویت‌هایش در آینده گفت: «تلاشم بر این است که امسال هم فیلم بسازم. متوقف نمی‌شوم و فیلمی را که دوست دارم می‌سازم. برای من مهم ساخت فیلم است و حضور در جشنواره‌ها در مرحله بعدی است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها