کد خبر: 449946
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۹:۲۳:۴۴
| |

صداوسیما دنبال حذف نباشد

بیت‌الله عبداللهی در یادداشتی نوشت: در مجموع صدا و سیما هر چقدر بیشتر استقلال داشته باشد و وارد مسائل جناحی نشود موفق‌تر خواهد بود. اگر صدا و سیما به این سمت برود که مسائل جناحی را در نظر بگیرد و به دنبال حذف افراد باشد نتیجه قابل قبول خیلی سخت به دست می‌آید.

صداوسیما دنبال حذف نباشد
کد خبر: 449946
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۰۹:۲۳:۴۴

اعتمادآنلاین| بیت‌الله عبداللهی در یادداشتی نوشت: اگر صدا و سیما روش صحیحی در پیش بگیرد و بتواند به عنوان رسانه‌ای کار کند که همه مسائل را پوشش بدهد و موفق شود در افکار عمومی تاثیرگذار باشد و به دین و انقلاب و نظام کمک کند هر چقدر هم بودجه بگیرد، کم است.

ولی اگر خدای نکرده بخواهد از اهداف کشور و نظام دور شود خروجی‌اش آن چیزی نخواهد بود که مدنظر است. یعنی هر مقداری هم بودجه دریافت کند به اهداف مورد نظرش نمی‌رسد. بنابراین باید مسائل مربوط به بودجه صداوسیما بررسی شود. باید نشست‌های تخصصی برگزار شود.

باید مشخص شود رقمی که صداوسیما می‌گیرد چطور هزینه می‌شود. چه کارهایی انجام می‌گیرد و به شکلی است. باید کمیسیون‌های مربوطه در مجلس ورود کنند و به دقت بررسی کنند. اینکه روی هوا در مورد بودجه صدا و سیما اظهارنظر شود منطقی و درست نیست.

کمیسیون فرهنگی مجلس باید بنشیند و این مسائل را مورد توجه قرار دهد. کار بسیار پرحجمی است. انتقاد یا موافقت با این گونه مسائل اگر بدون نگاه به جزییات باشد جنبه شعاری پیدا می‌کند.

نه فقط در مورد صدا و سیما. در مورد تمامی دستگاه‌ها باید مطالعه صورت بگیرد و این سوالات پرسیده شود که اینها چه اهدافی دارند؟ چه ماموریت‌هایی پیش روی‌شان است و چه نتایج مثبت یا منفی از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در گذشته داشته‌اند؟ همه باید به دقت مطالعه شود. شاید این روزها ابراز نارضایتی از برنامه‌های صدا و سیما به گوش برسد.

برخی از مردم از برنامه‌های صدا و سیما راضی هستند و برخی هم نیستند. در چند سال گذشته رسانه‌های مکتوب، صفحات مجازی و شبکه‌های خارجی در این زمینه دخیل بوده‌اند.

در این زمینه هم باید مطالعات دقیقی صورت بگیرد. متاسفانه در این زمینه کار درستی انجام نگرفته. همیشه نظرسنجی به این شکل بوده که رفتند توی خیابان و با چند نفر حرف زدند و عده‌ای گفتند برنامه‌ها خوب است و عده‌ای هم گفتند برنامه‌ها خوب نیست.

یک عده می‌گویند صدا و سیما درست کار می‌کند و عده‌ای دیگر می‌گویند این طور نبوده. باید به دقت بررسی شود که چند درصد مردم از صدا و سیما راضی نیستند و از آن مهم‌تر اینکه چرا راضی نیستند. خود صدا و سیما باید در این زمینه کار کند و ببیند مردم از چه بخش‌هایی راضی هستند و چه بخش‌هایی را نمی‌پسندند. مثلا در خانه خودم بچه‌هایم دوست دارند مرتب سریال پایتخت ببینند. به هر دلیلی. ولی این دلیل باید فهمیده شود. شاید برخی از برنامه‌های صدا و سیما واقعا جذاب‌تر باشند. باید این برنامه‌ها بیشتر مدنظر قرار بگیرند.

در مجموع صدا و سیما هر چقدر بیشتر استقلال داشته باشد و وارد مسائل جناحی نشود موفق‌تر خواهد بود. اگر صدا و سیما به این سمت برود که مسائل جناحی را در نظر بگیرد و به دنبال حذف افراد باشد نتیجه قابل قبول خیلی سخت به دست می‌آید.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها