کد خبر: 330724
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۵:۲۳:۴۷
| |

رونالدو در یک قدمی شکستن رکورد کاسیاس

حذف تیم پورتو از رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل جدید بدین معنا است که «کریستیانو رونالدو» در یک قدمی شکستن رکورد بیشترین بازی در این تورنمنت است؛ رکوردی که هم‌اکنون در اختیار «ایکر کاسیاس» گلر افسانه‌ای اسبق رئال و نیمکت‌نشین کنونی پورتو است.

رونالدو در یک قدمی شکستن رکورد کاسیاس
کد خبر: 330724
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۵:۲۳:۴۷

اعتمادآنلاین| ‌ حذف پورتو توسط کراسنودار از لیگ قهرمانان به یک دهه حضور این تیم در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا پایان داد و علاوه بر این، کاسیاس برای نخستین بار در طول 20 سال اخیر در این تورنمنت حضور نخواهد داشت.

رکورددار بیشترین بازی در لیگ قهرمانان (که پس از حمله قلبی که مه سال جاری دچار آن شد) در کادر فنی پورتو مشغول به فعالیت است حالا شاهد شکسته شدن رکوردش توسط مهاجم پرتغالی یوونتوس خواهد بود.

کاسیاس بدون احتساب مراحل انتخابی، 177 بازی در لیگ قهرمانان انجام داده است؛ بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ این تورنمنت چه در نسخه پیشین و چه در نسخه جدید آن.

گلر اسبق تیم ملی اسپانیا که اولین بار در فصل 1999 - 2000 پا به لیگ قهرمانان گذاشت، طی 20 سال اخیر در تمام فصول لیگ قهرمانان حضور داشته و در این مدت به همراه رئال سه بار عنوان قهرمانی را از آن خود کرده و با 19 بار رسیدن به مرحله حذفی از این حیث نیز رکورددار است.

و حالا با توجه به حذف پورتو از دور سوم انتخابی این تورنمنت، اینکه بگوییم کاسیاس آخرین بازی خود را در لیگ قهرمانان انجام داده، بیراه نیست.

این موضوع بدین معنا است که رکورد کاسیاس در معرض شکسته شدن توسط برترین گلزن تاریخ این تورنمنت یعنی رونالدو قرار دارد.

مرد پرتغالی تا اینجا 163 بازی در لیگ قهرمانان انجام داده و به همراه «لیونل مسی» (135 بازی) تنها بازیکنان فعال حاضر در فهرست 10 بازیکن برتر فوتبال اروپا محسوب می‌شوند.

در صورتی که یوونتوس پس از سال‌ها به حسرت قهرمانی خود در لیگ قهرمانان پایان دهد و رونالدو هم در تمام بازی‌ها به میدان برود؛ مرد پرتغالی به 175 حضور در این رقابت‌ها خواهد رسید و این در حالی است که هنوز یک سال دیگر از قرارداد وی با قهرمان اسکودتو باقی مانده است.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها