کد خبر: 349850
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از برکناری سرمربی میلان و جانشین او:

بحران دوباره در اردوی روسونری بالا گرفته است/ چشم‌انتظار بازگشت به دوران باشکوه

میلان در حالی با بی‌ثباتی و بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند که رقبای سنتی آنها یعنی اینترمیلان و یوونتوس، با مربیان خود آنتونیو کونته و مائوریتسیو ساری، برای صدرنشینی می‌جنگند.

بحران دوباره در اردوی روسونری بالا گرفته است/ چشم‌انتظار بازگشت به دوران باشکوه
کد خبر: 349850
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - میلان همچون سال‌های گذشته در مقابل بحران و شکست دست به راهکاری زده که پیش از این بارها امتحان کرده و جوابی نگرفته است: اخراج سرمربی ناکارآمد و جایگزین کردن یک مربی درجه 2 دیگر.

مارکو جامپائولو، سرمربی میلان، طبق انتظار روز چهارشنبه اخراج شد و جانشین او استفانو پیولی با باشگاه قرارداد بست.

سال 2017 مسئولان میلان تصمیم گرفتند جنارو گتوزو بازیکن سابق تیم را پس از ناکامی وینچنزو مونتلا به عنوان مربی موقت استخدام کنند. گتوزو که روح جنگندگی روزهای طلایی میلان بود با هدفی مشخص روی نیمکت روسونری نشسته بود.

رویای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

میلان سال‌ها بود که به دنبال کسب سهمیه و بازگشت به لیگی بود که در آن سابقه هفت بار قهرمانی داشت. گتوزو اما همچون مربیان دیگر میلان در سال‌های اخیر نتوانست میلان را به ثبات و موفقیت گذشته بازگرداند. او پس از ناکامی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان در پایان فصل 2018-2019 میلان را در رده پنجم جدول ترک کرد.

پس از گتوزو باشگاه با جامپائولو قرارداد بست. جامپائولو که سرمربی سابق سمپدوریا بود تا پایان سال 2021 با گزینه تمدید برای یک سال دیگر راهی میلان شد.

میلان فصل را با شکست در مقابل اودینزه شروع کرد و پس از آن در مقابل برشا و بولونیا هم شکست خورد تا با سه شکست متوالی فصل را بحرانی آغاز کند. آخرین حضور جامپائولو روی نیمکت میلان، با پیروزی 2 بر یک این تیم در خانه جنوا رقم خورد. جامپائولو در شرایطی میلان را ترک می‌کند که این تیم با سه برد و چهار شکست، از هفت بازی تنها 9 امتیاز کسب کرده و در رده سیزدهم جدول حضور دارد. این تیم در هفت بازی تنها 6 گل به ثمر رساند و 9 گل هم دریافت کرد.

میلان پس از اخراج مربی تیم در بیانیه‌ای نوشت: «باشگاه آ.ث میلان آقای مارکو جامپائولو را از مسئولیت خود به عنوان سرمربی تیم نخست کنار گذاشته است. باشگاه از مارکو بابت کارهایی که انجام داده متشکر است و برای او در ادامه مسیر حرفه‌ای‌اش بهترین‌ها را آرزو دارد.»

مارکو جامپائولو با 111 روز حضور در میلان، کم‌دوام‌ترین سرمربی تاریخ این باشگاه پرافتخار لقب می‌گیرد.

هشتگ‌های اعتراضی از راه رسید

با آغاز زمزمه‌های اخراج جامپائولو اعلام شد میلان می‌خواهد لوچیانو اسپالتی را به عنوان سرمربی انتخاب کند، اما پرونده نیمه‌تمام اسپالتی با تیم اینترمیلان، روسونری را از این انتقال منصرف کرد.

طبق شایعاتی که قبلاً مطرح شده بود، استفانو پیولی به عنوان جانشین جامپائولی معرفی شد. معرفی مربی جدید با اعتراض شدید هواداران میلان در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. آنها با هشتگ PioliOut نارضایتی خود را نسبت به تصمیم مدیران تیم‌شان ابراز کردند.

اما فارغ از این هشتگ‌ها و اعتراض‌ها، روز چهارشنبه قرارداد پیولی با میلان امضا شد. پائولو مالدینی در مراسم معارفه پیولی گفت: «می‌خواهیم این فصل در میان شخصیت‌های اصلی باشیم و این یک قمار نیست. نمی‌توانستیم ریسک هدر دادن فصل را قبول کنیم؛ انتخاب مارکو برای یک تیم جوان در آن زمان تصمیم درستی بود و فقط می‌توان گفت جواب نداد. شاید راحت بود تا یک ماه دیگر نیز فرصت داده شود، اما با توجه به قهرمان‌هایی که در این فصل در برابر ما قرار گرفته‌اند نمی‌توانستیم بیش از این ریسک کنیم و زمان را از دست بدهیم.»

میلان در حالی با بی‌ثباتی و بحران دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که رقبای سنتی آنها یعنی اینترمیلان و یوونتوس، با مربیان خود آنتونیو کونته و مائوریتسیو ساری، برای صدرنشینی می‌جنگند.

هواداران میلان سال‌هاست چشم‌انتظار بازگشت این تیم به دوران شکوه خود در دهه‌های 1990 و 2000 میلادی هستند. تیمی که با مدیریت سیلویو برلوسکونی، با مربیانی چون آریگو ساکی، فابیو کاپلو و کارلو آنچلوتی، و حضور ستارگانی چون رود گولیت، مارکو فان باستن، فرانک ریکارد، پائولو مالدینی، آندری شوچنکو و کاکا، بارها طعم قهرمانی را چشید. حالا با سیاست‌های تیم مدیریتی و مالکیتی جدید میلان به نظر می‌رسد این تیم راه زیادی برای بازگشت دوباره به اوج در پیش دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها