کد خبر: 648613
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۹:۴۴:۵۷
| |

مهریه در خانواده مدرن منشا اختلاف و طلاق می‌شود

روزنامه هم میهن نوشت: مسئله زنان نه‌فقط در پوشش که در حقوق به‌ویژه حقوق خانواده باید با تحولات جاری جامعه متناسب شود. رشد و افزایش شدید نرخ طلاق نشان می‌دهد که قانون موجود و مهریه و... نمی‌تواند مانع از گسیختگی خانواده‌ها شود. مهریه به همان اندازه که در خانواده سنتی ضروری و منشأ دوام خانواده بود، در خانواده مدرن می‌تواند منشأ اختلاف و طلاق شود.

مهریه در خانواده مدرن منشا اختلاف و طلاق می‌شود
کد خبر: 648613
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۱۹:۴۴:۵۷

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود به نقد مسأله مهریه پرداخته است.

به گزارش هم میهن، مردان باید توجه کنند که اگر می‌خواهند همچنان رئیس خانواده باشند و طبق سنت موجود رفتار نمایند، باید مهریه را حق زنان بدانند و بپردازند و اگر به ازدواج برابر حقوق تن می‌دهند، خیلی صریح باید از پذیرش مهریه‌های غیرقابل‌پرداخت اجتناب کنند و به همان یک یا چند سکه متعارف و به‌صورت نقد اکتفا نمایند.

این روزنامه تاکید کرده است: قانون خانواده باید براساس این دو الگو تنظیم شود. مسئله زنان نه‌فقط در پوشش که در حقوق به‌ویژه حقوق خانواده باید با تحولات جاری جامعه متناسب شود. رشد و افزایش شدید نرخ طلاق نشان می‌دهد که قانون موجود و مهریه و... نمی‌تواند مانع از گسیختگی خانواده‌ها شود. مهریه به همان اندازه که در خانواده سنتی ضروری و منشأ دوام خانواده بود، در خانواده مدرن می‌تواند منشأ اختلاف و طلاق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها