کد خبر: 188378
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۱۳:۱۳:۰۰
| |

عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

قانون اساسی همه شهروندان را اعم از ساکنین مشهد و سایر شهرها با یک دید نگاه می‌کند

یک عضو شورای شهر مشهد گفت:‌ بعد از روی کار آمدن دولت نهم و دهم مشکلات برای مشهد شدت گرفت و حتی با شهروندان مشهدی با این ادبیات سخن می‌گفتند که اگر این شرایط را نمی‌پسندید، شهر را ترک کنید.

قانون اساسی همه شهروندان را اعم از ساکنین مشهد و سایر شهرها با یک دید نگاه می‌کند
کد خبر: 188378
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۰ ۱۳:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت سیاسی و اختلافاتی که ممکن است مانع توسعه در این شهر شود، اظهار کرد: این مربوط به امروز نیست. بلکه الآن شرایط نسبت به گذشته مثبت‌تر شده است.

او اضافه کرد: «بعد از روی کار آمدن دولت نهم و دهم مشکلات برای مشهد شدت گرفت و حتی با شهروندان مشهدی با این ادبیات سخن می‌گفتند که اگر این شرایط را نمی‌پسندید، شهر را ترک کنید. محدودیت‌هایی که در قانون دیده نشده بود گسترش پیدا کرد. این در حالی است که قانون اساسی همه شهروندان را چه آن‌ها که در سایر شهرها هستند و چه آن‌ها که در مشهد زندگی می‌کنند را به یک دید نگاه می‌کند. معتقدین به تفکر دولت هزاره سوم تعبیر و تفسیری که از قانون دارند،‌ باعث می‌شود فضا به سمت بسته شدن پیش برود و بخشی از شهروندان احساس کنند که دیده نمی‌شوند و خواسته‌هایشان نادیده گرفته می‌شود.»

گندمی تصریح کرد: «بعد از پیروزی لیست امید در انتخابات اخیر شورای اسلامی شهر مشهد یکی از بحث‌ها این بود که بر اساس حفظ اصول قانونی و موازین شرعی شرایط برای شهروندان باز شود و بر همین اساس شعار هم نشاط و امید بوده است و تا اینجای کار در حمایت از هنرمندان و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی،‌ بر اساس اصول قانون و موازین شرعی موفق بوده‌ایم.»

عضو شورای شهر مشهد تأکید کرد: «اعلام کرده‌ایم که در حال تعامل و گفت‌وگو با همه مؤثرین در مشهد و همچنین نمایندگان سایر قوا هستیم و معتقدیم که تعامل راهکار کاهش تنش است و باید با گفت‌وگو بین همه نیروهای درون نظام را دنبال کنیم تا به‌این‌ترتیب هزینه را برای مردم و نظام کم کنیم.»

او اضافه کرد: «من الان برداشتم این نیست که وضعیت بدتر شده است. حداقل بعد از شورای پنجم وضعیت رو به بهبودی بوده است ازجمله اینکه عید امسال مشهد با همه‌سال‌های قبل متفاوت بود. شهر فضای بانشاط‌تری را تجربه کرد و ما شاهد هستیم که در حوزه اجتماعی و فرهنگی فرهنگسراها فعالیت دوچندانی دارند و برنامه‌های متنوعی که می‌تواند به نشاط بیشتر شهر کمک کند در دست اجرا هست و همه این‌ها باعث می‌شود که ما از فضای بسته فاصله بگیریم.»

این عضو شورای شهر مشهد همچنین درباره تعامل با دولت اظهار کرد: «بعد از آغاز به کار شورای پنجم در مشهد ما تعامل خوبی با نمایندگان دولت در استان و مشهد داشته‌ایم این منجر شده است که بخشی از پروژه‌هایی که متوقف بوده و یا به‌کندی پیش می‌رفته ازجمله خط دو و سه متروی مشهد با سرعت بیشتری تکمیل شوند. در همین راستا ما موفق شدیم فروش هفت‌صد میلیارد تومان اوراق لازم برای تکمیل خط دو و بخشی از خط سه متروی مشهد را برای سال 97 بگیریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها