کد خبر: 160479
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۰۸:۰۱:۰۰
| |

حاجی‌بابایی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

تصویب بند مربوط به حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه رضایت‌بخش نیست/ به‌صورت میانگین به حقوق تمامی کارکنان دولت 10 درصد اضافه می‌شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه اظهار داشت: انصافاً تصویب بند مربوط به حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه رضایت‌بخش نیست.

تصویب بند مربوط به حقوق کارکنان دولت در قانون بودجه رضایت‌بخش نیست/ به‌صورت میانگین به حقوق تمامی کارکنان دولت 10 درصد اضافه می‌شود
کد خبر: 160479
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۶ ۰۸:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به تبصره 12 بودجه 97 در خصوص حقوق کارکنان دولت، گفت: حقوق کارکنان دولت در مجلس به این سمت رفت که به‌صورت پلکانی نزولی از پایین به بالا از 20 درصد تا 5 یا 4 درصد افزایش حقوق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: قضات و هیات علمی مانند سایر کارکنان دولت افزایش حقوق خواهند داشت. در این تبصره بحثمان ماده 71 و 5 قانون محاسبات و 29 قانون خدمات کشوری بود و افرادی که در سطح استان‌ها مسئولیت‌های کلیدی دارند همچون بانک‌ها و شرکت‌های دولتی قرار شد که سال آینده افزایش حقوق نداشته باشند.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه تصریح کرد: طبق این مصوبه مجلس، حقوق پایین 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و حقوق بالا، 4 یا 5 درصد افزایش می‌یابد اما باید میانگین افزایش حقوق 10 درصد شود.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: تصویب این بند از قانون بودجه انصافاً رضایت‌بخش نیست. یعنی مجلس یک گام از موضع قبلی خودش عقب‌نشینی کرد. موضع قبلی این بود که حقوق بیش از 5 میلیون افزایش پیدا نکند، اما مالیات بر این حقوق افزایش یابد که با این مصوبه قضات و هیات علمی حقوقشان کاهش پیدا می‌کرد و این مشکل داشت. آن افراط بود و الان دچار تفریط شدیم.

وی افزود: موضع قبلی مجلس در خصوص حقوق کارکنان دولت یک اشکال داشت اما مجلس با این مصوبه اخیر در خصوص حقوق کارکنان در بودجه 97 چند قدم عقب‌نشینی کرده است.

رئیس فراکسیون ولایی اظهار داشت: مجلس کل موضوع را هوا کرد و قرار شد که درواقع مانند سال‌های گذشته اما به‌صورت پلکانی نزولی افزایش حقوق داشته باشند و به‌صورت میانگین به همه 10 درصد حقوق اضافه شود. کسی که پایین‌ترین حقوق را دارد 20 درصد، بعد از آن 16، 15، 14 درصد تا 5 و 4 درصد به‌صورت پلکانی نزولی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها