کد خبر: 221964
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۸:۰۰
| |

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور مطرح کرد:

سوءاستفاده برخی توزیع کنندگان نهاده‌های دامی از خلاء نظارت در بازار

حمید فاضلی مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور گفت:به دنبال افزایش نرخ نهاده‌های دامی، بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی از خلاء نظارت در بازار سوءاستفاده کردند.

سوءاستفاده برخی توزیع کنندگان نهاده‌های دامی از خلاء نظارت در بازار
کد خبر: 221964
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید فاضلی مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران کشور، درباره آخرین وضعیت نهاده‌های دامی در بازار گفت: اگرچه قیمت نهاده‌های دامی نظیر کنجاله سویا و ذرت تا حدودی نسبت به مدت مشابه ماه قبل در بازار متعادل شده است، اما شکی نیست که برخی توزیع کنندگان از خلاء نظارت در بازار سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر به دنبال افزایش نرخ نهاده‌های دامی ناشی از نوسان نرخ ارز نه تنها بخش خصوصی بلکه شرکت‌های دولتی که از گذشته نهاده در انبارها داشتند، با احتساب ارز 5 تا 6 هزار تومانی اقدام به توزیع در بازار کردند.

فاضلی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر، تولیدکنندگان جوجه یکروزه و مرغداران با زیان 500 تا یک هزار تومانی در فروش هر کیلو مرغ در بازار روبه‌رو هستند.

این مقام مسئول با پیش‌بینی بازار نهاده‌های دامی در آینده، گفت: با اختصاص و تأمین ارز به موقع، به واردات نهاده‌های دامی از سوی بانک مرکزی پیش‌بینی می‌شود به دنبال کاهش قیمت جهانی ذرت و کنجاله سویا و نزدیک بودن فصل برداشت ذرت، نوسان خاصی در این زمینه رخ ندهد و این درحالی است که در دو هفته اخیر ارز کافی به موقع به واردات تخصیص داده نشد.

وی از افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت کنجاله سویا و 30 تا 40 درصدی ذرت نسبت به بهمن ماه گذشته در بازار خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت مرغداران در پایان با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار صنعت طیور، تصریح کرد: متولیان امر و تولیدکنندگان باید نسبت به اصلاح ساختار صنعت طیور همت ویژه‌ای داشته باشند و تا زمانیکه اصلاح ساختار صورت نگیرد، ضربه مهلکی به صنعت طیور وارد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها