کد خبر: 230376
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

ممنوعیت واردات تیلاپیا در هاله‌ای از ابهام

یک مقام مسئول گفت: براساس مصوبه ممنوعیت واردات تیلاپیا باید از اول خرداد در کشور اجرا می شد که به سبب رایزنی های صورت گرفته این امر محقق نشده است.

ممنوعیت واردات تیلاپیا در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: 230376
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ، با انتقاد از واردات تیلاپیا گفت: سال گذشته سازمان شیلات در نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی خواستار ممنوعیت واردات تیلاپیا شد که براساس آن نامه مصوب شد واردات تیلاپیا از اوایل خرداد ماه ممنوع اعلام شود.

به گفته وی با توجه به رایزنی‌هایی که پشت پرده صورت گرفت، تاکنون معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مصوبه ممنوعیت واردات تیلاپیا را اجرا نکرده است.

قاسمی ادامه داد: باتوجه به تحولات اخیر اقتصادی مبنی بر نوسان نرخ ارز، دولت لیستی از ممنوعیت واردات برخی کالاها را اعلام کرد که متاسفانه تیلاپیا جزء این لیست نبوده است.


این مقام مسئول با انتقاد از حضور پر رنگ تیلاپیا در بازار، گفت: توزیع فراوان تیلاپیا در بازار، نابودی تولیدکنندگان قزل آلا را به همراه داشته است که در این خصوص باید آقای مهرفرد معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد پاسخگو باشد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان تصریح کرد: تولیدکنندگان در نامه‌ای به مسئولان ذی‌ربط خواستار ممنوعیت واردات تیلاپیا شدند چرا که با روند کنونی قادر به ادامه تولید نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها