کد خبر: 606852
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۲۰:۱۰:۰۵
| |

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه روند افزایش پیدا کرد.

ادامه روند افزایشی قیمت نفت
کد خبر: 606852
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۳ ۲۰:۱۰:۰۵

بهای معاملات نفت برنت ۱۹ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۵ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ایسنا، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به هفتم آوریل، حدود ۳۸۰ هزار بشکه رشد کرده است در حالی که هشت تحلیلگر در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان ۶۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند.

همزمان، ذخایر بنزین آمریکا، حدود ۴۵۰ هزار بشکه افزایش یافت که برخلاف پیش بینی تحلیلگران از کاهش این ذخایر به میزان ۱.۶ میلیون بشکه بود. آمار رسمی بعد از ظهر روز چهارشنبه، از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه منتشر خواهد شد که جدیدترین پیش بینی ها از تقاضا و عرضه نفت را به روز خواهند کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه شنبه، پیش بینی خود از میزان تولید نفت کشورهای اوپک در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و برآوردش از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را ۴۰ هزار بشکه در روز پایین برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها