کد خبر: 421813
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۰:۰۶
| |

اعتراض به دولت پوتین در خاباروفسک

هزاران تن از معترضان در شهر خاباروفسک روسیه برای سومین هفته به خیابان‌ها آمده و علیه کرملین دست به اعتراض زدند.

اعتراض به دولت پوتین در خاباروفسک
کد خبر: 421813
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۰:۰۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات علیه نحوه رسیدگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به بحران سیاسی در منطقه خاباروفسک امروز (شنبه) برگزار شد.

ساکنان این منطقه، واقع در شرق دور روسیه بابت بازداشت سرگئی فورگال، فرماندار محبوب و مردمی این منطقه که به اتهام دست داشتن در چندین فقره قتل دستگیر شد ناراضی هستند؛ وی این اتهامات را رد کرده است.

بازداشت وی که حامیانش آن را با انگیزه سیاسی می‌دانند باعث شد تا اعتراضات خیابانی شکل گیرد و این مساله باعث نگرانی و نارضایتی کرملین شده است آن هم در زمانی که تلاش می‌کند تا در بحران کرونا کشور را از نظر اقتصادی سرپا نگهدارد.

تصاویر منتشر شده از سوی معترضان نشان می‌دهد که آنها شعار "ننگ" سر می‌دادند و خواستار استعفای پوتین هستند چون مردم محلی دیگر به او اعتمادی ندارند. مقام‌ها اعلام کردند در این اعتراض 6500 تن حضور داشتند. اما رسانه‌های محلی می‌گویند 20 هزار تن در این تجمع اعتراضی شرکت داشتند.

پوتین روز دوشنبه برای کاهش تنش یک فرماندار جدید را برای این منطقه منصوب کرد اما معترضان گفتند که احساس میکنند انتخاب میخائیل دگتیاریوف که ارتباطی با منطقه ندارد، توهین به آنهاست و خواستار برکناری وی نیز شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها