کد خبر: 498168
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۱:۳۱
| |

ولادیمیر پوتین:

آمریکا در سال 2014 کودتای دولتی در اوکراین را سازماندهی کرد

رئیس‌جمهور روسیه در مقاله‌ای، آمریکا را مسئول سازماندهی کودتای دولتی مسلحانه در اوکراین در سال 2014 معرفی می‌کند که با حمایت اروپا باعث شکاف در این کشور و وقایع پس از آن شد.

آمریکا در سال 2014 کودتای دولتی در اوکراین را سازماندهی کرد
کد خبر: 498168
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۱ ۱۴:۲۱:۳۱

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مقاله‌ای که امروز (سه‌شنبه) با عنوان «علیرغم گذشته‌ها، پذیرا باش» (Being Open, Despite the Past) در وبسایت کرملین و نشریه «دی‌زایت» آلمان منشتر شده، می‌گوید کودتای دولتی در اوکراین در سال 2014 که در این کشور شکاف ایجاد کرد و باعث جدایی کریمه شد توط ایالات متحده سازماندهی شد و کشورهای اروپایی هم با تردید از آن حمایت کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «تاس»، در این مقاله که مناسبت آن هشتادمین سالگرد آغاز جنگ اتحاد شوروی علیه آلمان نازی است، پوتین در خصوص وقایع سال 2014 می‌گوید: چرا ایالات متحده کودتایی را سازماندهی کرد و کشورهای اروپایی بزدلانه از آن حمایت کردند که باعث شکاف در اوکراین و الحاق کریمه شد؟

او در ادامه، به صورت کلی درباره وضعیت در قاره اروپا بعد از پایان دوره جنگ سرد و گسترش ناتو، می‌افزاید: بسیاری از کشورها در مقابل این انتخاب ساختگی قرار گرفتند که یا باید طرف غرب جمعی باشند یا با روسیه و در واقع این یک اولیتماتوم بود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه تاکید می‌کند که تراژدی سال 2014 در اوکراین، مثالی از پیامدهایی است که این سیاست تهاجمی به بار آورده است.

پوتین در ادامه می‌گوید: اروپا فعالانه از کودتای مسلحانه غیرقانونی در اوکراین حمایت کرد. این همان جایی بود که همه چیز آغاز شد. چه لزومی به این کار بود؟ رئیس‌جمهور وقت [اوکراین] یانوکوویچ قبلاً همه خواسته‌های مخالفان را پذیرفته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها