کد خبر: 502510
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۳۴:۱۲
| |

قطر درباره پیشرفت صلح با مقام های افغانستان گفت و گو کرد

«مطلق بن ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل اختلاف با سفر به افغانستان درباره پیشرفت گفت و گوهای صلح با مقامات این کشور مذاکره کرد.

قطر درباره پیشرفت صلح با مقام های افغانستان گفت و گو کرد
کد خبر: 502510
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۳۴:۱۲

اعتمادآنلاین| پایگاه اطلاع رسانی خلیج اونلاین امروز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری رویترز اضافه کرد که در این سفر، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل اختلاف بصورت جداگانه با «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور، «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور و «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت و گو کرده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این گزارش، بررسی تحولات جاری در افغانستان و گفت و گوی‌های صلح افغانستان که در دوحه جریان دارد محور این گفت وگوها بوده است.

به نوشته خلیج اونلاین، طالبان اعلام کرد که قصد دارد پیشنهاد صلح کتبی را حداکثر در ماه آینده به دولت افغانستان ارائه دهد در همین حال دو طرف هفته گذشته مذاکرات صلح را که به مدت طولانی متوقف شده بود در دوحه پایتخت قطر از سر گرفتند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: گفتگوهای صلح و روند آن در روزهای آینده سرعت یابد و انتظار می‌رود وارد مرحله مهمی که مربوط به برنامه‌های صلح خواهد بود، شود.

وی افزود: احتمال می‌رود این مرحله تا یک ماه که دو طرف برنامه صلح کتبی خود را مبادله کنند، بطول انجامد.

سخنگوی طالبان با اشاره به اینکه مذاکرات یک مرحله حساس را پشت سر گذاشت، افزود: به رغم اینکه ما (طالبان) در میدان نبرد برتر هستیم اما در مورد مذاکره و گفتگو بسیار جدی هستیم.

«ناجیه انواری» سخنگوی وزارت امور صلح افغانستان از سر گرفته شدن مذاکرات را تایید کرد و افزود: اینکه انتظار داشته باشید طالبان ظرف یک ماه سند مکتوبی از یک برنامه صلح به ما ارائه دهد، سخت است اما ما [ به این موضوع ] مثبت نگاه می‌کنیم و امیدواریم که آن‌ها این سند vh فراهم کنند تا قابل فهم باشد که چه می‌خواهند.

قطر در هفته گذشته به طور به طرف‌های درگیر در افغانستان پیشنهاد کرد که با میانجیگری طرف سوم برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده صلح در دوحه و دستیابی به یک توافق جهت تقسیم قدرت پیش از 11 سپتامبر آخرین مهلت تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی به فرماندهی آمریکا از کشور به توافق برسند.

دوحه از سپتامبر سال گذشته میزبان مذاکرات صلح افغانستان بوده است اما در سایه اختلافات بین گروه‌های افغانستانی (دولت و طالبان) ، موفقیت قابل توجهی در این مذاکرات حاصل نشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها