کد خبر: 599251
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۸:۳۵:۴۹
| |

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا:

کمک به اوکراین سرمایه‌گذاری است، نه صدقه!

رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا تاکید کرد:‌ کمک آمریکا و ناتو به تامین قدرت دفاعی مردم اوکراین، از جنس خیریه نیست. این یک سرمایه‌گذاری مستقیم در راستای منافع ملی اصلی خودمان است.

کمک به اوکراین سرمایه‌گذاری است، نه صدقه!
کد خبر: 599251
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۸:۳۵:۴۹

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین گفت که منافع امنیت ملی آمریکا با ثبات و امنیت اروپا و جلوگیری از پیشروی روسیه در این قاره گره خورده است.

به گزارش ایسنا، او گفت: همانطور که من و دیگر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان گفته‌ایم، کمک آمریکا و ناتو به تامین قدرت دفاعی مردم اوکراین، از جنس خیریه نیست. این یک سرمایه‌گذاری مستقیم در راستای منافع ملی اصلی خودمان است.

وی افزود که آمریکا عمدتا تسلیحات قدیمی خود را به اوکراین فرستاده و حالا این فرصت را دارد که جای خالی این سلاح‌ها را با نسخه‌های به‌روزتر پر کند.

او گفت: اگر به پوتین اجازه دهیم که ثبات اروپا را بر هم زده و به دلخواه خود به قتل و تجاوز بپردازد، هزینه‌های مالی و امنیتی آن برای آمریکا در دراز مدت به مراتب بیشتر از این سهم ناچیز از تولید ناخالص داخلی است که تا امروز به اوکراین اختصاص داده‌ایم.

او از کاخ سفید و متحدان آمریکا خواست در تضمین «سرعت متناسب» کمک‌های خود به اوکراین و سرمایه‌گذاری در قدرت نظامی خودشان، قاطعانه‌تر عمل کنند. به گفته این سناتور آمریکایی، تجربه نشان داده که ضعف و تعلل باعث می‌شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دست به کار شود.

میچ مک‌کانل گفت: راه صلح این است که سریعاً هرچه را که اوکراین نیاز دارد تا به پیروزی که برای خود تعریف کرده برسد، در اختیارش قرار دهیم.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت که در یک هفته گذشته به همراه دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه با متحدان آمریکا دیدار داشته تا به آن‌ها تضمین دهد که واشنگتن برای تقویت اتحاد ناتو، به سرمایه‌گذاری در توان نظامی خود ادامه داده و همچنین برای کاستن از باری که بر دوش آمریکاست، دیگر اعضای ناتو را به افزایش سرمایه‌گذاری در قدرت دفاعی خودشان تشویق خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها