کد خبر: 605816
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۶:۰۷
| |

رئیس سازمان انرژی اتمی:

در سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش با رفتارهای پیچیده غربی‌ها مواجهه بودیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگرچه غربی ها اذعان داشتند که می خواهند به تفاهم هسته‌ای برگردند و برجام بهترین راه حل است، ولی باز هم بر بیان و منطق خود پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند و در سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش با رفتارهای پیچیده مواجهه بودیم.

در سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش با رفتارهای پیچیده غربی‌ها مواجهه بودیم
کد خبر: 605816
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۳:۰۶:۰۷

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که توانسته است با خودباوری، خدا باوری، اهتمام و توکل ویژه به خدای متعال مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی و فناوری برای کشور به ارمغان بیاورد.

به گزارش  ایرنا، بخش هایی از صحبت های اسلامی را در ادامه می خوانید:

  • حوزه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه است. حوزه‌ای است که در انحصار ابرقدرت‌ها و کشورهای پیشرو قرار داشت. ورود به این حوزه ممنوعه و دستیابی به فناوری‌های نوین و نوظهور همواره یک جرم محسوب می‌شود، از این بابت جرم نامگذاری می‌کنم به دلیل اینکه حرکت در این راستا را با مجازات مواجهه کردند و ما را از بدو پیروزی انقلاب تاکنون مورد تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار دادند.
  • غربی‌ها تحریم‌هایی را به بهانه هسته‌ای با اتهامات واهی به کشور اعمال کردند و با عملیات سیاسی و روانی این تنش‌ها و فشارها را در سال ۱۴۰۱ به اوج خود رساندند.
  • اگرچه آنها اذعان داشتند که می خواهند به تفاهم هسته‌ای برگردند و می‌گفتند که تنها راه حل و فصل این مسائل با ایران، دیپلماسی هست و برجام بهترین راه حل است، ولی باز هم بر بیان و منطق خود پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند و در سال ۱۴۰۱ سالی پرتنش با رفتارهای پیچیده مواجهه بودیم که به لطف الهی این حرکت‌ها موفقیت آمیز نبود و نتوانست خللی در اراده ملت ایران به وجود آورد.
  • همکاران ما بیش از 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی را ثبت کردند، اینها فناوری‌هایی است که به دلیل شرایط تحریم در اختیار ما نیست و این فناوری‌ها اسباب سلطه اقتصادی و فشار سیاسی است.
  • همکاران ما توانستند دستاوردهای جدیدی را برای کشور تحصیل کنند به نحوی که ما بتوانیم گستره فعالیت خود را در جهت خدمت به مردم عزیز بیش از پیش گسترش دهیم و مردم ما از نزدیک حس واقع بینانه و ملموس نسبت به فناوری هسته‌ای را پیدا کنند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها