کد خبر: 397738
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۵:۵۷:۱۱
| |

محمد کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی:

مطالباتِ مردم باید توسط دولت و مجلس فراهم شوند

معاون سیاسی حزب موتلفه گفت: مطالبات معیشتی مردم در صدر نظرسنجی‌هایی است که تا کنون صورت گرفته است.

مطالباتِ مردم باید توسط دولت و مجلس فراهم شوند
کد خبر: 397738
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ۱۵:۵۷:۱۱

اعتمادآنلاین| محمد کاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن اظهار کرد: محتکران و سودجویان در هر موقعیتی به فکر جیب خودشان هستند. دستگاه‌های امنیتی، قضائی و انتظامی باید با مراقبت‌های خودشان جلوی سودجویی این فرصت طلبان را بگیرند. البته این یک استثنا است و قائده نیست، با این شور و هیجانی که مردم در مقابله با کرونا دارند اغلب فروشندگان لوازم پزشکی این دقت را دارند که حقوق مردم ضایع نشود و تا جایی که من اطلاع دارم کسانی که دست به اِحتکار اجناس بهداشتی می‌زدند با تکیه بر اطلاعات مردم شناسایی شدند.

او ادامه داد: مشکلات و مطالبات معیشتی مردم در صدر همه‌ی نظرسنجی‌هایی است که تا کنون از اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است. مردم مطالباتی دارند که دولت و مجلس باید آن‌ها را فراهم سازند؛ بنابراین تغییر 80 درصدی مجلس به این دلیل بوده که مردم به دنبال یک مجلس نو و جوان هستند که بتواند به مطالبات اقتصادی شان پاسخ مثبت دهند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی افزود: شعار اصلی جریانی که در انتخابات اخیر پیروز شد، نجات اقتصاد ایران است، فلذا مردم به این تفکر رای دادند. امیدوارم هستم نمایندگانی که به مجلس راه پیدا کردند مطالعات اولیه خودشان را آغاز کنند و طرح‌های پیشنهادی خود را آماده کنند تا هفتم خرداد که مجلس آینده تشکیل شد بتوانند در پاسخ مطالبات معیشتی مردم اولین گام‌ها را بردارند.

انبارلویی ادامه داد: مجلس منشا تصمیم سازی و تصمیم گیری آحاد ملت است، مردم نماینده‌های خود را فرستادندتا با ریل گذاری درست مجلس و حرکت قوا به سمت پیشرفت و توسعه گام برداریم. ابزاری که مجلس در دست دارد نظارت و قانون گذاری است، به ویژه در حوزه برنامه و بودجه، لذا مجلس در این مورد تعیین کننده است و می تواند با اختیارتی که دارد از این دو نقطه وارد موضوع توسعه و رشد اقتصادی کشور و پاسخ به مطالبات معیشتی مردم شد.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان تصریح کرد: کشور ما در زمینه دور زدن تحریم‌ها و عبور از موانع پولی و بانکی ده‌ها راه حل دارد. در حال حاضر با 15 کشور همسایه مراودات اقتصادی داریم و بخشی از این مراودات می‌تواند با پول ملی صورت گیرد یا به صورت پایاپای باشد، ما 40 سال است که تحت تاثیر تحریم آمریکایی‌ها هستیم و این تحریم‌ها را با موفقیت دور زدیم و این دور زدن‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها