کد خبر: 443009
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۴:۰۱
| |

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مسئولیت به ستادهای عملیات کرونا در استان‌ها واگذار شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولیت و اختیارات لازم باید به ستادهای عملیات کرونا در استان‌ها واگذار شود تا آنها بتوانند با قدرت اقدام کنند.

مسئولیت به ستادهای عملیات کرونا در استان‌ها واگذار شود
کد خبر: 443009
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ ۱۳:۴۴:۰۱

اعتمادآنلاین| محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه مقدار با افزایش اختیارات ستادهای استانی کرونا موافق هستید، اظهار داشت: کرونا موضوعی نیست که به صورت عادی و روال گذشته بتوان آن را کنترل کرد.

وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال موفق شدیم این بیماری را به حداقل کاهش دهیم اما به دلیل این که نظام پایداری وجود نداشت تا از موج های بعدی جلوگیری کند، در پیک جدید هم سرعت بیماری افزایش یافت و همه به صورت خوشه ای افراد را درگیر کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر روند موجود ادامه یابد، افراد زیادی درگیر این بیماری می شوند و تعداد فوتی های هم افزایش می یابد.

رضایی تاکید کرد: در چنین شرایطی ما با یک جنگ مواجه هستیم و این جنگ هم قواعد خودش را می خواهد و بدون فرماندهی و قرارگاهی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند، نمی توان این کار را به نحو احسن انجام داد.

حداقل یک سال دیگر با نوسانات ویروس کرونا مواجه هستیم

وی همچنین گفت: محاسبات و بررسی ها نشان می دهد که به احتمال زیاد حداقل تا یک سال دیگر با نوسانات ویروس کرونا مواجه هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما در یک جهاد بزرگ قرار داریم، هرچند بیماری کرونا همه کشورهای جهان را درگیر کرده اما برای ملت ایران بسیار مهم است که زودتر این ویروس، تحت کنترل درآید زیرا زندگی، معیشت، درآمد، استراحت و رفاه مردم تحت الشعاع این بیماری قرار گرفته است.

رضایی ادامه داد: تا پیدا شدن درمان قطعی این بیماری یا تولید واکسن های موثر و مطمئن، ما باید در حالت بسیج جهادگرایانه قرار داشته باشیم.

وی افزود: در جلسه امروز ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گزارش های دقیق و کارشناسی، همراه با مشکلات پیش رو و راه حل آنان را شنیدیم و حتما این موضوعات را در مجمع تشخیص مصلحت نظام دنبال می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز فرصتی مغتنم ایجاد شد که بررسی کنیم چه آسیب هایی نظام سلامت را تهدید می کند و کدام یک از مصوبات اجرا شده و کدام یک از آنها عمل نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها