کد خبر: 620510
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۸:۴۵:۳۸
| |

سینما اعتماد:

چه هنرمندانی در نمایشگاه «در برابر فراموشی» حضور پیدا کردند؟ + جزئیات

علی پاکزاد تجربیات اش از حضور در میان ویرانه جنگ‌ها را در قالب نمایشگاه عکس‌های افشین قدبیگی و ویدئوهای ساخته خودش پیش‌روی‌مان گذاشته است.

چه هنرمندانی در نمایشگاه «در برابر فراموشی» حضور پیدا کردند؟ + جزئیات
کد خبر: 620510
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۸:۴۵:۳۸

نمایشگاه «در برابر فراموشی» حاصل نگاه خبرنگار/هنرمندی به ویرانگری‌های جنگ است. علی پاکزاد تجربه شخصی‌اش را با ما شریک می‌شود.

به گزارش سینما اعتماد ،او تجربیات اش از حضور در میان ویرانه جنگ‌ها را در قالب نمایشگاه عکس‌های افشین قدبیگی و ویدئوهای ساخته خودش پیش‌روی‌مان گذاشته و تاکنون با حضور مخاطبان و هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله بهمن فرمان‌آرا، فاطمه معتمدآریا، مریم زندی، کاوه کاظمی، مجتبی میرتهماسب، رضا کیانیان، حبیب رضایی، لیلی گلستان، امیرحسین رسائل، سیاوش چراغی‌پور، محمدمهدی عسگرپور، مازیار میری، تانیا پاکزاد، صابر ابر، محمودرضا بهمن‌پور و سفرای کشورهای ژاپن ، کرواسی، لهستان، ایتالیا و همچنین کاردار سفارت اوکراین در تهران ادامه دارد.

مریم زندی، عکاس نامدار ایرانی درباره‌ی نمایشگاه «در برابر فراموشی» می‌گوید: «هر اثر به یادمان می‌آورد که مادران همه جای جهان به یک شکل عزاداری می‌کنند. ارزش اصلی این آثار به استنادی است که نسبت به ظلم و درد در جهان دارند. آثار مستند در حفظ و یادآوری رنج مردم برهه‌ای مشخص از تاریخ ماندگار می‌شوند. بسیاری از آثار همچنان پارامترهای هنری را نیز در بر دارند».
زندی همچنین به اشتراک دردها اشاره می‌کند: « کشته شدن جوانان و بدبختی و جنگ همه جا یک شکل و معنی دارد».
بابک کریمی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون نیز از این نمایشگاه استقبال کرده و درباره این نمایشگاه بیان می‌کند: «عکس‌ها و ویدئوها نمایان‌گر معصومیت از دست‌رفته‌ی بزرگسالان و امیدی برای حفظ معصومیت کودکان در برابر جهان ظالمانه هستند»
نمایشگاه «در برابر فراموشی»، حاصل کیوریتوری و کارگردانی علی پاکزاد با نمایش ۵۰ عکس از افشین قدبیگی و پنج ویدئو از ساخته‌های پاکزاد تا روز ۱۲ تیر‌ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها