کد خبر: 628967
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۰۹:۰۰:۲۹
| |

غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس:

برای مصوبات مهم مجلس مثل طرح صیانت و لایحه حجاب،‌ بیرون از مجلس تصمیم‌گیری می‌شود

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس از تصمیم‌گیری‌های بیرون مجلس برای مصوبات مهمی چون طرح صیانت و لایحه حجاب خبر داده است.

برای مصوبات مهم مجلس مثل طرح صیانت و لایحه حجاب،‌ بیرون از مجلس تصمیم‌گیری می‌شود
کد خبر: 628967
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ ۰۹:۰۰:۲۹

روزنامه هم میهن با غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون اقلیت مجلس گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • مجلسی که کمتر از 50 درصد، یعنی حدود 40 درصد جامعه به آن رأی داده؛ بیشترین مشارکت هم در شهرستان‌ها بوده، طبیعی است که طرز تفکرش جامعه را نمایندگی نکند و منافع چه قشری را تعقیب خواهد کرد.
  • روزگاری در گذشته حکومت رضاخان خواست حجاب را از سر زنان بردارد، مردم اجازه ندادند و خیلی از خانم‌ها در خانه مدت‌های طولانی نشستند بیرون نیامدند تا حجاب‌شان را حفظ کنند. این همان جامعه است. 
  • در بحث صیانت کاملاً مطمئن شدم که خارج از مجلس طراحی شده بوده و آورده بودند. من اطمینان کامل پیدا کردم و به‌راحتی می‌توانم بگویم در بطن موضوعات و در جلسات بودم.
  • در این موضوع (لایحه حجاب) هم اتفاقاتی که در مجلس افتاد در این آخرین بررسی‌اش در اصل 85 و آن اظهارنظری که رئیس مجلس آقای قالیباف کردند در مورد اظهارات من، چون بخشی از این آثار مترتب بر قانون در جامعه را شمردم که چه می‌شود و به کجا منتهی می‌شود، خیلی تند اینها را تکذیب کردند و ما را به کذب گفتن متهم کردند. وقتی که من یکی از این مواد را به آنها نشان دادم که آقای قالیباف که محصلین یعنی دانش‌آموزان، ‌گفتند آقای غضنفرآبادی این چیست؟ گفت این حذف است. گفتم تشریف بیاورید در سامانه‌ای که الان داریم روی آن بحث می‌کنیم و می‌خواهیم رأی بدهیم بارگذاری ‌شده، در سامانه من هم نه، در سامانه همکاران، گفتم ماده 46 را بیاور تبصره 5 را بیاور، گفتم آقای غصنفرآبادی بخوانید. گفتند این حذف شده، حذفش می‌کنیم. این ظن در من دارد تقویت می‌‌شود که شاید اصلاً خود اینها نمی‌دانند که چه در درون آن هست و جای دیگر شاید این را نوشتند، آوردند و اینها فقط به نوعی می‌خواهند تقویتش کنند و پیش ببرند.
  • این علایم هم نشان می‌دهد که این موارد خارج از مجلس تنظیم شده است و من نگرانم که خدایی نکرده؛ در آنها نفوذی نباشد که برای برهم زدن جامعه ئ برای به‌هم‌ریختن نظم عمومی و امنیت جامعه طراحی شده باشد. ان‌شاء‌الله که چنین نباشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها