کد خبر: 491028
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۳۹:۴۷
| |

تشدید نا امنی غذایی؛ ارمغان کرونا برای کالیفرنیای آمریکا

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر افزود: شیوع ویروس کرونا و همزمان با آن بیکاری فزاینده، شرایط وخیم نا امنی غذایی را نسبت به قبل بحرانی تر کرده به نحوی که میزان درخواست ها برای دریافت کمک غذایی در این ایالت سه برابر شده است.

تشدید نا امنی غذایی؛ ارمغان کرونا برای کالیفرنیای آمریکا
کد خبر: 491028
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۳۹:۴۷

اعتمادآنلاین| ایالت کالیفرنیا به ویژه لس آنجلس درحالی شاهد فروکش کردن شیوع ویروس کرونا است که بحران گرسنگی و ناامنی مواد غذایی نه تنها پابرجا بلکه نسبت به قبل از شیوع این ویروس وضعیتی وخیم تر پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر افزود: شیوع ویروس کرونا و همزمان با آن بیکاری فزاینده، شرایط وخیم نا امنی غذایی را نسبت به قبل بحرانی تر کرده به نحوی که میزان درخواست ها برای دریافت کمک غذایی در این ایالت سه برابر شده است.

لس آنجلس تایمز نوشت: از زمان اغاز همه گیری شمار نیازمندان به مواد غذایی 300 هزار نفر بوده که از محل اهدای رایگان مواد غذایی مایحتاج خود را فراهم می کرند اما اکنون این تعداد به بیش از 900 هزار نفر ر سیده است، درحالی که شمار افرادی نیازمند به دریافت مواد غذایی رو به فزونی نهاده از سوی دیگر مراکز اهدای کمک مواد غذایی به خانواده ها به آهستگی رو به کاهش گذاشته است.

این نشریه آمریکایی درادامه می نویسد: ناحیه لس آنجلس اکنون بیش از هر منطقه دیگری (در کالیفرنیا) با نا امنی مواد غذایی حتی به زمان قبل از شیوع ویروس کرونا را تجربه می کند.

لس آنجلس تامیز نوشت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری شغل های خود را از دست بدهند و این مساله در بلندمدت باعث بیماری های جسمی و روحی شده، افراد با بدهی و رسیدن به نهایت حد استفاده از کارت های اعتباری خود شدند، مزید بر آن عدم توانایی در پرداخت اجاره بها آنها را هرچه بیشتر و بیشتر با فشارهای مالی مواجه ساخته است.

کمبود ذخیره غذایی در مراکز اهدای رایگان مواد خوراکی

لس آنجلس تایمز همچنین می نویسد: برآورد می شود که از هر 4 مرکز اهدای رایگان مواد غذایی یک مرکز با کاهش تامین مواد غذایی مواجه شود که خود موضوعی هراس آور برای ساکنان این مناطق شده است.

«مایکل فلاد» (Michael Flood) رئیس یکی از نهادهای غیر انتفاعی دراین باره به لس آنجلس تایمز گفت: ما همچنان با سطحی بی سابقه از متقاضیان به کمک های مواد غذایی در تمامی منطقه لس آنجلس مواجه ایم.

وی افزود: گاهی شاهد صف های طولانی صدها خودرو برای دریافت کمک غذایی هستند، وقتی نوبت به آنها می رسد شیشه خودرو خود را پایین آورده و تنها می گویند «ما غذایی نداریم».

لس آنجلس تایمز افزود: با این وجود گارد ملی همچنان در تلاش برای تامین مواد غذایی برای افراد و خانواده های نیازمند به مواد غذایی هستند.

این نشریه آمریکا درادامه نوشت: یک محل امور خیریه واقع در «وودلند هیلز» ناحیه لس آنجلس که چندین دهه به افراد بی بضاعت و بی خانمان غذای رایگان می دهد، تا پیش از تعطیل شدن کسب و کار به علت شیوع ویروس کرونا، هرماه جمعیتی بین سه تا سه هزار و 500نفر غذا می داد، اما این خدمات به ناگاه از آوریل 2020 میلادی با یک جهش مواجه شد و متقاضیان دریافت غذای رایگان ازاین مکان به یکباره به بیش از 14هزار و 600 نفر در ماه رسید، طی این مدت و باتوجه به کاهش شیوع ویروس کرونا اما همچنان شمار متقاضیان غذای رایگان بین 10هزار تا 12 هزار در ماه باقی مانده است.

منطقه لس آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیا با جمعیتی نزدیک به 10 میلیون نفر هم اکنون با 9 درصد نرخی بیکاری رسمی مواجه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها