کد خبر: 632584
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

گزارشی عجیب از دستمزدهای باورنکردنی شغل دستفروشی؛ یکی از دستفرش‌های تجریش پرادو داشت!

روزنامه همشهری به نقل از یک آگهی‌دهنده دستفروشی نوشت: قبلا تجریش هم خوب بود؛ اون زمان‌ها برای تجریش باید حداقل طرف 10سال سابقه کار می‌داشت تا کار می‌کرد؛ بعضی‌ها می‌گفتن اونجا آدمایی بودن که با پرادو میومدن و میرفتن.

گزارشی عجیب از دستمزدهای باورنکردنی شغل دستفروشی؛ یکی از دستفرش‌های تجریش پرادو داشت!
کد خبر: 632584
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه همشهری گزارشی از دستفروشی و مافیای این شغل دارد.

به گزارش همشهری، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  یکی از آگهی‌های ثبت‌شده در دیوار مربوط به استخدام دستفروش خانم در یکی از نقاط شرق تهران است. در تماس با آگهی‌دهنده مشخص می‌شود که نیروی مورد نیاز جذب شده است: «فعلا ظرفیتمون پر شده! چند تا دستفروش می‌خواستیم که گرفتیم.»آنطور که این استخدام‌کننده توضیح می‌دهد، درآمد هر دستفروش توافقی و براساس میزان فروش است: «دستمزد توافقیه؛ هر چی فروش بره 5درصد بهشون می‌دیم.»وقتی از آگهی‌دهنده سؤال می‌شود که آیا فروشنده می‌تواند با این کار حداقل 6 تا 7میلیون تومان به‌دست بیاورد، با «آره» کشداری تأکید می‌کند که این میزان دستمزد برای فرد دستفروش حداقلی و البته قطعی است.
  • مرد آگهی‌دهنده در پاسخ به این سؤال که آیا محلی برای معرفی و شروع به‌ کار یک دستفروش تازه‌کار سراغ ندارد؟، گفت: «خودش جا رو پیدا کنه، بهتره... مثلا اگه بازار بخواد من دیگه جنس نمی‌دم؛ چون به چند نفر سمت بازار، افسریه، امیراکرم و... جنس دادم اما سمت نیروی‌هوایی و صادقیه خیلی خوبه... هنوز کسی رو ندارم... و باید خودش پیدا کنه. قبلا تجریش هم خوب بود؛ اون زمان‌ها برای تجریش باید حداقل طرف 10سال سابقه کار می‌داشت تا کار می‌کرد؛ بعضی‌ها می‌گفتن اونجا آدمایی بودن که با پرادو میومدن و میرفتن.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها