کد خبر: 450815
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی:

بندر انزلی نارنجی شد/ غربالگری 38 درصدی جمعیت شهرستان

بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر انزلی، درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: از آغاز اجرای این طرح تا به امروز 18 هزار نفر که تقریبا 38 درصد جمعیت هستند غربالگری شده اند.

بندر انزلی نارنجی شد/ غربالگری 38 درصدی جمعیت شهرستان
کد خبر: 450815
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: از آغاز اجرای این طرح تا به امروز 18 هزار نفر که تقریبا 38 درصد جمعیت هستند غربالگری شده اند.

بابک صیاد در جلسه ستاد اضطراری کرونا که در سالن اجتماعات فرمانداری بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به اجرای موفق طرح غربالگری شهید سلیمانی در شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: از آغاز اجرای این طرح تا به امروز 18 هزار نفر که تقریبا 38 درصد جمعیت هستند غربالگری شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: در اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی نیروهای آموزش دیده بسیج غربالگری را انجام می‌دهند و اگر علائم مثبت مشاهده شد طبق گزارشی که به شبکه بهداشت اعلام می شود ما به محل مراجعه کرده و تمام تلاش خود را داریم تا افراد بیرون از منزل نیامده و وارد جامعه نشوند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح مذکور تمرکز بر روی اطرافیان بیمارانی است که در بیمارستان بستری هستند و افرادی که تست سرپایی آن مثبت شده، تصریح کرد: اگر در ادارات و مراکزی که تجمع کارکنان هست مورد مشکوک مشاهده شود آمادگی نمونه گیری از آن مجموعه را داریم.

صیاد، با اشاره به نقاهتگاهی که در اختیار این شبکه برای استفاده قرار گرفته گفت: درخواست تجهیز این مرکز را داریم و نامه نگاری های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده؛ در کنار این مسئله، آماده حضور خیرین در این زمینه و تجهیز نقاهتگاه نیز هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بندرانزلی در وضعیت نارنجی قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 27 نفر در بیمارستان بستری هستند که امروز چهار نفر پذیرش داشتیم و شش نفر هم ترخیص شدند.

سمانه حسینی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان بندرانزلی نیز، با اشاره به نارنجی شدن انزلی، گفت: طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت وضعیت انزلی نارنجی اعلام شده است و در این وضعیت اداراتی که دارای خدمات ضروری و یا ماموریت های اساسی هستند کاهش حضور نیرو تا یک سوم کارکنان را باید داشته باشد و در سایر ادارات نیز حضور 50 درصدی کارکنان را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه همه ماموریت های غیر ضروری در شهرهای وضعیت زرد و نارنجی لغو خواهد شد؛ مگر با تایید بالاترین مقام دستگاه استان، افزود: تعداد شرکت‌کنندگان جلسات در وضعیت شهرهای نارنجی حداکثر 20 نفر با رعایت فاصله گذاری که کارگروه ملی کرونا اعلام کرده برگزار می شود.

حسینی با اشاره به اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت واحدها و اصناف باید نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: واحدهای تجاری، بازرگانی و خدماتی در مشاغل گروه های سه و چهار به مدت دو هفته باید تعطیل باشند که البته قابلیت تشدید و تسهیل دارد و اگر رعایت نکند به مدت 15 روز پلمب خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری بندرانزلی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش فعالیت ها تعطیل کامل هستند، تصریح کرد: همچنین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی از جمله نماز جمعه ها، مساجد و آیین‌های مذهبی نیز تعطیلی کامل را داریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها